کد خبر: 34665
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
سازمان تعاونی روستایی

گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی با حضور هوشنگ محمدی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی و همراهان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران ستادی، استانی و مدیران عامل اتحادیه های سراسری برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، معاون وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت امنیت ملی پایدار در جهان، خاطر نشان کرد: در هر جامعه‌ای سه فاکتور مهم شامل؛ امنیت نظامی، امنیت در تکنولوژی و امنیت غذایی؛ امنیت ملی پایدار کشور را رقم می‌زند.

به گفته وی، یکی از محورهای مهم و اساسی امنیت غذایی کشور؛ مجموعه کارکنان خدوم وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که بطور مستقیم با کمیت و کیفیت سفره مردم ارتباط دارد.
محمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم تقویت پایدار امنیت غذایی است، یادآور شد: از مهمترین نکات برجسته برنامه تحولی ارائه شده توسط وزیر محترم می‌توان به اصل اقتدار و امنیت غذایی، پویایی اقتصاد کشاورزی، توسعه صادرات و ارزآوری و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی اشاره کرد .

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور محترم نیز تأکید فراوانی بر امنیت غذایی پایدار در کشاورزی دارند، تصریح کرد: ازجمله فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، تأکیدات معظم له بر تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی بوده است.

محمدی یادآور شد: باید اقتدار غذایی در ذهن بخش کشاورزی، برنامه نویسان و ارکان حاکمیت نهادینه شود زیرا اقتدار غذایی مهم‌ترین رکن امنیت ملی کشور است.

وی با بیان اینکه شاید بهتر باشد استفاده از کلمه بهره‌برداران برای زحمتکشان عرصه‌های تولید کشاورزی حذف شود، گفت: همه ما بهره‌بردار هستیم و فعالان بخش کشاورزی تولیدکننده غذای جامعه به‌حساب می‌آیند و ۴.۲ میلیون کشاورز این وظیفه خطیر را برعهده دارند؛ اگر می‌خواهیم به امنیت پایدار برسیم، تحول واقعی در بخش کشاورزی باید اتفاق بیفتد.

گفتنی است در پایان این گردهمایی مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =