کد خبر: 34655
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
صنعت معدن تجارت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اقتصاد در ایران به گونه‌ای است که با تشکیل وزارت بازرگانی، مشکل حل نخواهد شد، مخصوصاً که سال‌ها تجربه فعالیت وزارت بازرگانی را داشته‌ایم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، منصورعلی زارعی‌کیاپی، نماینده ساری در پرسش به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط کنونی، آیا برای کشور ضرورت دارد گفت: اقتصاد در ایران به گونه‌ای است که با تشکیل وزارت بازرگانی، مشکل حل نخواهد شد، مخصوصاً که سال‌ها تجربه فعالیت وزارت بازرگانی را داشته‌ایم.

وی افزود: نگاه پررنگ به واردات که در سال‌های گذشته حاکم بود، باعث شد در تولید به دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نرسیم. از طرفی، دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی نقش مهمی از تولید تا مصرف را در کشور به عهده دارند و حتی بخش زیادی از ارزآوری کشور به واسطه تولید و صادرات آن‌هاست، پس باید برای این دو وزارتخانه، برنامه‌ریزی ویژه و اصولی داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اینکه یک مجموعه‌ای کار تولید را انجام دهد و مجموعه‌ای دیگر، کار بازرگانی، به صلاح نیست. من فکر می‌کنم کار بازرگانی در حوزه صنعت و معدن باید توسط وزارت صمت و کار بازرگانی در حوزه کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی صورت بگیرد، زیرا در این صورت است که کارها نظم می‌گیرد، چون وزارتخانه تولیدکننده آمار درستی از تولید، توزیع و ذخایر دارد.

زارعی اظهار داشت: قانون انتزاع، یک قانون خوب می‌باشد که در حال اجراست. در حال حاضر با توجه به اجرای قانون انتزاع، دیگر نیازی به تفکیک وزارت صمت را نمی‌بینم و بهتر است ساختار کنونی را با مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی پیش برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه گروهی کار تولید و گروهی دیگر، کار توزیع و تنظیم بازار را انجام دهند، نه تنها مشکلات را کم نمی‌کند که بیشتر هم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =