کد خبر: 34623
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شده که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی صفری صبح سه شنبه در آئین آغاز سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: همت و تلاش کشاورزان در خط مقدم تولید باعث شد در سال زراعی گذشته با وجود خشکسالی‌های متوالی نیاز سفره مردم به خوبی تأمین شد.

وی با بیان اینکه کشت پاییزه استان محصولات راهبردی چون گندم، جو و کلزا است، ادامه داد: با توجه به شرایط بین المللی که در یک سال اخیر ایجاد شده تأمین امنیت غذایی و کشت محصولات راهبردی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به عملکرد مطلوب استان در تولید گندم، گفت: بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات در استان مرکزی در سال زراعی گذشته تولید شد که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

صفری با اشاره به دریافت مجوز جذب سربازان سازندگی توسط این سازمان، بیان کرد: ۲۹ مرکز خدمات جهاد کشاورزی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در مراکز دهستان مستقر هستند. این مراکز از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات محدودیت‌هایی دارند که تلاش می‌کنیم روند خدمت رسانی آنها را تسهیل و جامعه هدف خود یعنی کشاورزان را تقویت کنیم.

گفتنی است در این مراسم از ۵ کشاورز نمونه ملی استان مرکزی که در حوزه باغ، زراعت، گیاهان دارویی، سیستم‌های نوین آبیاری و مجامع صنفی بخش کشاورزی رتبه برتر را در کشور کسب کرده‌اند، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =