کد خبر: 34554
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
زکات

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد از جمع آوری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، بهنام لطفی اظهار کرد: تعهد امسال زکات شهرستان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که با جمع آوری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در شش ماه نخست سال قطعاً مابقی تعهد زکات شهرستان نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی تعداد روستاهای واجد شرایط پرداخت زکات شهرستان را ۸۵ روستا برشمرد و افزود: روستای وندرآباد با پرداخت ۱۴ میلیون تومان زکات از بین روستاهای واجد پرداخت زکات شهرستان بیشترین پرداختی سهم محرومان را در نیمه نخست سال جاری داشته است.

لطفی با اشاره به رشد پرداخت زکات شهرستان به نسبت مشابه سال قبل، از توزیع بیش از ۲۰۰۰ کیسه جمع‌آوری زکات بین کشاورزان اسدآبادی با آغاز برداشت محصول گندم خبر داد و یادآور شد: زکات جمع آوری شده به صلاحدید شورای روستا و عاملان زکات روستا در همان روستا هزینه می شود در غیر این صورت زکات جمع آوری شده برای هزینه در سایر روستاها در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه پرداخت زکات، بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی از جمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول‌ و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان در روستاهای شهرستان انجام شده است.

لطفی در پایان از تجلیل پرداخت کنندگان زکات شهرستان در همایش زکات استان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته پنج پروژه احداث مسجد و حسینیه از محل زکات در پنج روستای شهرستان در دست اجرا بوده و در سال جاری نیز یک پروژه ساخت حسینیه در روستای قادر آباد در دست اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =