طرح ملی زیست بوم اشتغال

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس تکالیف ارائه شده به دستگاه‌های متولی، باید در طول برنامه ششم توسعه، سالانه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۵ هزار روستا تدوین شود گفت: سهم خراسان جنوبی در طول برنامه ششم توسعه ۵۸۰ روستا است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جواد قناعت ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی بر همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان تأکید کرد و اظهار داشت: بر اساس تکالیف ارائه شده به دستگاه‌های متولی، باید در طول برنامه ششم توسعه، سالانه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی 5 هزار روستا تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه سهم خراسان جنوبی از این تعداد، در طول برنامه ششم توسعه 580 روستا است گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مطالعه بیش از این رقم و به تعداد 805 روستا در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با برگزاری جلسات تخصصی و فنی و ارائه مباحث کارشناسی، کمک کنند تا اطلاعات لازم در اختیار دانشگاه بیرجند به عنوان مجری این طرح‌های مطالعاتی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

نخست وزیر هند: توسعه بندر چابهار موجب توسعه اقتصادی منطقه می‌شود

با متخلفان توسعه اقتصادی قشم به شدت برخورد می‌شود

نیازهای اصلی توسعه اقتصادی کشور چیست؟

قناعت با اشاره به اولویت‌های پژوهشی تعیین شده در کارگروه آموزش، پژوهش، فن‌آوری و نوآوری استان افزود: در تعیین اولویت‌های پژوهشی و انجام طرح‌های پژوهش محور، از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی به 12 اولویت پژوهشی تعیین شده توسط کارگروه مربوطه اشاره کرد و گفت: بنا به مصوبه این جلسه، این اختیار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده می‌شود که طی تعامل و همفکری با دستگاه‌ها، در 3-4 مورد از این طرح‌ها، تغییراتی اعمال کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این تغییرات باید در راستای مصالح استان و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها باشد به دستور کار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی محیط‌ های اسکان و بافت‌های فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها اشاره و بر همراهی دستگاه‌ها در این زمینه تأکید کرد.

قناعت افزود: به جهت اهمیت موضوع، انتظار این است که دستگاه‌ها اعتبارات بند "د" تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 را تا پایان اسفندماه امسال نهایی کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل امور مالیاتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی، گزارش سه ماهه فعالیت‌ها در این زمینه را ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =