کد خبر: 34508
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
مواد غذایی

اعضای هئیت مدیره فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران در دیدار با رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از مشکلات موجود در تولید گفتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، امیررضا ثابت‌پی، رییس هیات مدیره و محسن نقاشی، مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران در دیدار با صدیف بیگ‌زاده، رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات حاد موجود در تولید را بیان کرده و خواستار رسیدگی به آنها شدند.

امیررضا ثابت‌پی گفت: بانک بعلت داشتن چک برگشتی کلیه حساب‌های شرکت را مسدود می‌نماید، این معضل باعث عدم پرداخت حقوق کارگران و عدم تامین مواد اولیه می‌شود که در نهایت به تعطیلی واحد تولیدی می انجامد.

وی در ادامه افزود: قیمت دستوری باعث تورم و پایین آمدن کیفیت و گران شدن کالا می‌شود. قیمت نهایی محصول باید بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود.

محسن نقاشی گفت: در بخشنامه‌ها تناقض وجود دارد. ادارات با تولید همسویی ندارند و با این بهانه که بخشنامه‌های داخلی با مصوبات ستاد تسهیل، دولت و مقامات حاکمیتی تناقض دارد باعث اخلال در تولید می‌شوند.

وی عنوان کرد: ادارات، بانک‌ها و سازمان‌ها مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند و به ابلاغیه‌های مقامات قضایی که دستور داده شده است هیچ واحد تولیدی نباید بعلت امور اداری تعطیل شود توجه ندارند. بسیاری از واحدها بعلت مسدودی امور ثبتی تعطیل شده اند.

مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران بیان کرد: منافع تولیدکنندگان در تولید پایدار و فروش رقابتی است. آنها تمایل به کنترل قیمت تمام شده دارند تا محصولی با کیفیت و قیمت عادلانه عرضه کنند و بازار خود را حفظ کنند. تولید کننده نیز همانند دولت با گرانی مخالف است.

نقاشی در ادامه صحبت های خود گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با دریافت ورودی‌های گزاف بیست میلیاردی و سی میلیاردی و وضع قوانین امانت فروشی ، مرجوعی ، سرقت ، ویترین و قرادادهای چند موضوعی باعث گرانی و اجحاف به تولید کننده و مصرف کننده می‌شوند که لازم است قوه قضاییه، دولت و مجلس در این موضوع هرچه سریعتر ورود کنند.

در پایان صدیف بیگ زاده گفت: حتما موارد بیان شده در جلسه پیگیری خواهد شد و در رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =