کد خبر: 34428
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
دام

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از آغاز خرید دام زنده به صورت تضمینی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روستانیوز، ابوالفضل دشتبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خرید تضمینی دام زنده در استان اردبیل از دامداران و عشایر آغاز شده و تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۱۹ رأس دام سنگین و سبک در استان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: عملیات خرید دام زنده با نرخ مصوب تضمینی همچنان ادامه دارد و تلاش بر این است تا دغدغه دامداران در فروش دام زنده خود را با حذف واسطه برطرف کنیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت خرید گندم در استان اردبیل به همت تعاون روستایی گفت: ۳۳ مرکز خرید گندم تاکنون موفق شدند ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

دشتبانی افزود: کل خرید گندم در استان در سال زراعی جاری ۲۳۲ هزار تن بوده که ما موفق شدیم ۵۰ درصد خرید گندم را در استان انجام دهیم.

وی به رشد ۳۰ درصدی تولید گندم نسبت به سال زراعی گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با همت مسئولان کشوری در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تسریع بیشتری را شاهد باشیم.

دشتبانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان خرید توافقی جو را آغاز کردیم که اتحادیه تعاونی دامداران تاکنون به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در چهار شهرستان جوی مورد نیاز را خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: با قیمت توافقی و به صورت نقد ۲ هزار و ۵۰۰ تن جو خریداری کردیم تا در زمان نیاز دامداران محصول خریداری شده را در اختیار دامداران استان قرار دهیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل شبکه تعاون روستایی را یک شبکه اقتصادی و اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: به هیچ وجه در شبکه تعاون روستایی به دنبال سودجویی نیستیم بلکه سعی ما بر این است تا با نگاه حمایتی در خدمت کشاورزان و دامداران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =