کد خبر: 34356
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در دو فاز اول و دوم طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای استان، ۲۴۴ روستا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی ابراهیمی، امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: دومین فاز از طرح مطالعاتی تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی با مسئولیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی و با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با استفاده از مشارکت و تعامل موثر فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط به انجام رسید. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در اولین فاز از اجرای این طرح مطالعاتی برای ۱۰۹ روستا از شهرستان¬های قائن، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ارائه شده بود، افزود: در فاز دوم نیز ۱۳۵ روستای دیگر از شهرستان‌های مذکور مورد مطالعه قرار گرفتند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: در فاز دوم این طرح  ۵۳ روستا از شهرستان قائن، ۴۲ روستا از شهرستان طبس، ۱۸ روستا ازشهرستان فردوس، ۱۲ روستا از شهرستان بشرویه و  ۱۰ روستا از شهرستان سرایان بررسی شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه در تدوین این اسناد مزیت‌های اقتصادی روستا با محورهای کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد:  اسناد تهیه شده جهت شناخت دقیق و جامع مناطق روستایی به همراه مزیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه، به عنوان ابزاری برای سهولت تصمیم‌گیری مدیران ارشد استان قابل استفاده و بهره‌گیری است. 

وی با بیان اینکه این برنامه نقشه راهی برای تولید ثروت و توسعه کسب و کار و کارآفرینی در سطح روستاها خواهد بود، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =