کلزا

معاون بازرگانی تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری خرید تضمینی کلزا در سطح استان آغاز شده است. تا مرداد ماه ۳۴۴ هزار و ۳۴۰ کیلو دانه روغنی کلزا در ۲ مرکز بردسکن و تربت جام و به دنبال آن در چهار ترمینال مشهد، جوین، قوچان و درگز ۴۶۲ هزار و ۶۷۶ کیلو خریداری و وجوه آن به طور کامل تسویه شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس اخوان در خصوص خرید تضمینی کلزا در خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی و اعلام ضروری خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا، شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه تعاون روستایی استان از ۱۰ اردیبهشت ماه اقدام به خرید محصول در سطح استان کرد.  

وی ادامه داد: با توجه به سرانه مصرف روغن در کشور که بالاتر از میانگین جهانی است، برنامه‌ریزی و توسعه کشت قراردادی دانه‌های روغنی با توجه به اقلیم استان و افزایش بهره‌وری در واحد سطح یک ضرورت برای بخش کشاورزی است. این مساله مشارکت واحدهای تولیدی استان و تکمیل زنجیره‌های تامین فرآوری تولید و عرضه را در واحدهای روغن‌کشی جهت افزایش ظرفیت‌های خالی موجود می‌طلبد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =