کد خبر: 34315
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی مختلف در این استان گفت: بیمه خانه‌های روستایی با هدف جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی اجرایی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در نشست با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد: دولت سیزدهم در رویکردها، سفرهای استانی، تخصیص اعتبارات و هدف‌گذاری‌ها توجه به مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته را مورد توجه جدی قرار داده است.

وی با اشاره به سهم قابل‌توجه و مهمی روستاییان در تولید بخش‌های مختلف کشور افزود: بسیاری روستاییان به‌علت ضعف در زیرساخت‌ها و نبود بیمه به شهرها مهاجرت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: در همین راستا باید با تقویت زیرساخت‌ها و توجه به بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر زمینه جلوگیری از مهاجرت‌های جدید و فراهم کردن زمینه برای بازگشت مهاجران قبلی از شهرها به روستاها را فراهم کرد تا تولید رونق و اشتغال‌زایی افزایش یابد.

وی با اشاره به شرایط چهارمحال و بختیاری در حوادث مختلف مانند زمین‌لرزه، سیل، خشک‌سالی و سرمازدگی باغات یادآور شد: هنگام بروز این حوادث بیشتری خسارت به روستاها، روستاییان و عشایر وارد می‌شود که در کاهش تولید نقش دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بیمه خانه‌های روستایی و محصولات کشاورزی می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به گران بودن هزینه‌های درمان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهد.

حیدری تاکید کرد: به‌همین منظور فرهنگ‌سازی برای گرایش جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای بهره‌مندی از مزیت‌های این صندوق در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا اطلاع‌رسانی چهره به چهره به کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران مورد توجه باشد.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =