کد خبر: 34310
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مدنی

کارگروه ملی اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری پس از یک سال تشکیل و مقرر شد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع از محل بازپرداخت تسهیلات و باقیمانده تعهدات بانک ها و صندوق توسعه ملی به موضوع اشتغال روستاییان و عشایر کشور اختصاص یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم کشور، سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در حاشیه کارگروه ملی اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری که متشکل از این معاونت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مدیران عامل بانکها بعد از یکسال تشکیل جلسه داده بود گفت: با اذن مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار در سال ۹۷ ذیل قانون اشتغال پایدار روستایی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد که مجموعا با سهم آورده ی بانکهای عامل بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به روستاییان اختصاص یافت.

سید امیرحسین مدنی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع به روستاییان اختصاص یافته است تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از محل بازپرداخت تسهیلات داده شده و ۴ هزار میلیارد تومان از محل اصل منابع در اختیار بانکهای عامل قرار دارد که مقرر شد هرچه سریعتر از طریق سامانه کارا در اختیار روستاییان عزیز قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۵۳ میلیون دلار از مبلغ اذن گرفته شده از مقام معظم رهبری هنوز توسط صندوق توسعه ملی اختصاص نیافته که در کارگروه مقرر شد این مبلغ هرچه سریعتر اختصاص یابد که با احتساب سهم بانکها پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این محل به اشتغال روستاییان اختصاص یابد.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی تصریح کرد: پیش بینی می شود با اختصاص این ۱۱ هزار میلیارد تومان ظرف مدت یک سال، بیش از ۱۱ هزار طرح با حدودا ۵۵ هزار شغل مستقیم در روستاهای کشور ایجاد شود.

مدنی تاکید کرد: طبق دستور معاون اول محترم رییس جمهور اولویت اختصاص منابع در دوره جدید اتمام طرحهای نیمه تمام، احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل و طرحهای دانش بنیان خواهد بود.

گفتنی است در جلسه کارگروه ملی اشتغال پایدار روستایی، بیرانوند معاون اشتغال وزارت تعاون نیز در این نشست گزارشی از نحوه اجرای طرح در مدت ۴ سال گذشته ارایه کرد و گفت : هم اکنون تفاهم نامه با بانکهای عامل جهت اختصاص بازپرداخت تسهیلات به امضا رسیده است و لازم است بانکها با تسهیل شرایط، فرایند اعطای وام و ضمانت های لازم را تسهیل نمایند.

نماینده سازمان و بودجه کشور هم با اشاره به نظارت های این سازمان بر اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: برآوردهای ما نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد منابع به درستی و بدون انحراف در موضوع اشتغال روستاییان و عشایر کشور هزینه و سرمایه گذاری شده است.

همچنین مدیران عامل بانکهای کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در این جلسه گزارشی از عملکرد بانکهای تحت مدیریت خود ارایه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =