کد خبر: 34306
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
استاندار گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه بر توسعه روستامحور تاکید داریم، گفت: این کار به برقراری عدالت نزدیک‌تر است و اگر این پیشرفت با مهارت‌آموزی همراه باشد، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در دیدار با غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ربیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهارداشت: طرح روستا محور به عنوان پایلوت در گلستان اجرا می‌شود که لازم است اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با اداره‌کل امور روستایی استان در این خصوصی سندی راهبردی و کاربردی تهیه و قرارداد همکاری منعقد کنند.

وی بر تهیه سند بخشی فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از اسناد ۳۰گانه فرابخشی با رویکرد سند چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ استان تاکید و بیان کرد: فنی و حرفه‌ای استان باید وضع موجود را احصا و وضع مطلوب را مشخص کند و همچنین نحوه رسیدن به نقطه مطلوب را هم مشخص کند.

وی تصریح کرد: گلستان در راستای اجرای طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی همگام با محورهای ۲۳گانه مورد تایید رهبر معظم انقلاب به عنوان استان پایلوت است.

استاندار گلستان گفت: برنامه جامع کنترل آسیب‌ها همراه با گواهی جامعه هدف ۱۹ گانه سازمان فنی و حرفه‌ای بطور مشترک در این سازمان و استان وجود دارد.

زنگانه افزود: سند زیست‌بوم مهارت استان مشروط به این که اعضای ذینفع آن را بررسی و نقطه نظرات خود را بیان کنند، مورد تصویب است.

استاندار گلستان افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، می‌توان ظرفیت‌سازی جدید در حوزه کشاورزی و دامپروری در نیل‌تپه خان‌ببین ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری حوزه فنی و حرفه‌ای هم از نیازهای گلستان است که با همکاری سازمان مرکزی آن را ایجاد خواهیم کرد.

استاندار گلستان تاکید کرد که مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در اولویت اول استان قرار داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =