کد خبر: 34184
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا استان اختصاص یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین امامی  افزود: بالغ بر ۱۸۸ روستای غیربرخوردار و روستاهای دارای تنش آبی به طرح موافقت‌نامه ملی اضافه شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این روستاها در قالب یک قرارداد جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد و بخشی از روستاهای تک خانواری یا دو خانواری استان با سیستم آبرسانی سیار مدیریت خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات آبرسانی به ۵۸ روستا در یک سال گذشته در استان عملیاتی شده است که در هفته دولت ۱۷ روستای آن به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی پایدار می‌شوند.

امامی عنوان کرد: از ۲۶ مجتمع آبرسانی روستایی در دست انجام، عملیات اجرایی ۲۳ مجتمع به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: عملیات آبرسانی به سه مجتمع باقیمانده شامل مجتمع‌های خونیک چهارتنگ، خوشاب و القار درویش آباد نیز هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: مجری این طرح در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه قرارگاه شهید ناصری و در هشت شهرستان دیگر استان نیز بسیج سازندگی این طرح را اجرایی خواهد کرد.

وی گفت: ضریب برخورداری آب در روستاهای استان ۹۴.۶ درصد و ضریب بهره‌مندی آب در روستاهای استان ۷۵.۶۷ درصد است.

امامی افزود: در حال حاضر ۳۸۰ تا ۴۵۰ روستا در استان به طور دائم و یا در ماه‌های گرم سال به سبب افزایش مصرف به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و برای اکثر روستاها آب حمل شده به صورت سیار در مخزن تزریق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =