خیار

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: نخستین محموله خرید توافقی خیار به حجم ۱۰ تن به منظور عرضه مستقیم و ورود به چرخه صنایع تبدیلی وارد استان شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، آرش آوان مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های سازمان مرکزی تعان روستایی، مبنی بر نقش‌آفرینی اتحادیه‌های تعاونی تولید روستایی در عرضه محصولات کشاروزی و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از مازاد تولید در هر یک از بخش های کشاورزی و دامپروری، بررسی کارشناسی و تحلیلی داده‌ها مشخص کرد که در مناطق غربی کشور محصول خیار مازاد بر نیاز کشاورزان برای خرید توافقی وجود دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که استان خراسان رضوی به عنوان قطب صنایع تبدیلی محسوب می‌شود با تلاش انجام شده و با رویکرد عرضه مستقیم کالا و حذف واسطه‌گری، نخستین محموله به ظرفیت ۱۰ تن خیار تولیدی خریداری و در چرخه صنایع تبدیلی قرار گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در مدیریت تعاون روستایی استان در خصوص ارتباط موثر با تشکلها و بخش خصوصی، تمام تلاش در این مسیر خواهد بود که در قالب عرضه مستقیم کالا تا شعاع مزرعه و سفره گامهای موثری در کنترل قیمتها برداشته شود.

وی افزود: لازم است در حمایت از تشکلها و تعاونی‌ها و ایجاد خط اعتباری، سرمایه در گردش مناسب از سوی بانکها تامین شود تا بخش تعاون و مشارکت این بخش روز به روز افزایش یابد.

آوان اظهار کرد: بر اساس نیاز بازار و صنایع تبدیلی، قدرت خرید تا ۱۵۰ تن خیار از سوی تعاونی های استان وجود دارد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخشهای آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد.

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =