کد خبر: 33908
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
بیمه سلامت

رییس اداره بیمه سلامت سنقروکلیایی گفت: بیمه سلامت شهرستان سنقر با تحت پوشش قرار دادن ۶۴ هزار و ۳۰۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان خدمات گسترده درمانی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین مجیدی افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی دولتی شهرستان و ۱۹ پزشک و دندانپزشک شاغل در بخش خصوصی و ۱۱ مرکز خدمات پاراکلینیکی از قبیل داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تحت قرارداد سازمان بیمه سلامت در کلیه صندوقهای بیمه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه با شروع به کار دولت سیزدهم چتر خدمات بیمه ای گسترده‌تر شده است، گفت:  اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک جهت کاهش هزینه، کاهش خطاهای پزشکی و دسترسی به سوابق درمانی بیمه شده در شهرستان سنقر با موفقیت و بصورت ۱۰۰ درصد در حال اجرا است. 

رییس اداره بیمه سلامت سنقروکلیایی با اشاره به اینکه استقرار طرح جامع بیمه سلامت همگانی برای کلیه افراد فاقد پوشش بیمه ای انجام شده است، ادامه داد: استقرار طرح بیمه ساکنان محلات کم برخوردار و حاشیه نشین جهت دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان نیز از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می شود. 

مجیدی همچنین استقرار طرح پزشک خانواده شهری جهت بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی و سایراقشار نظام ارجاع  مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت خدمات پزشکی در کلیه مراکز دولتی و خصوصی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد. 

وی ادامه داد:  تحت پوشش قراردادن خدمات نازایی جهت زوجین نابارور در راستای پیشبرد طرح گسترده افزایش جمعیت و پرداخت هزینه های مربوط به غربالگری و نازایی زوجین نیز اقدام مثبت این سازمان است. 

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان سنقر همچنین بیمه کردن رایگان مادران باردار از ابتدای حاملگی تا ۵ سالگی فرزند به منظور تشویق خانواده ها در طرح حمایت از خانواده و فرزند آوری، تحت پوشش قرار دادن سهم ارز داروها و پرداخت هزینه های مربوط به آن، ارائه خدمات توانبخشی به معلولین و از کار افتادگان تحت حمایت بهزیستی و پرداخت هزینه های مربوط به افراد دارای نقص عضو و فعالسازی تلفن گویای ۱۶۶۶ بصورت ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را از دیگر اقدامات این مدت از طرف این سازمان عنوان کرد. 

مجیدی در پایان گفت: از هم شهرستانی تقاضا داریم که در صورت نداشتن هیچگونه بیمه درمانی با مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند و عضو خانواده بزرگ بیمه سلامت جهت استفاده از خدمات درمانی شوند.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =