مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به شاخص های صنعتی استان و عمده مشکلات، در شهرک های صنعتی گفت:بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان البرز مستقر بوده و حدود ۱۵۰ برند ملی در این استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش روستانیوز، رامین ربیعی افزود: خوشبختانه با برنامه‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جناب آقای دکتر فاطمی امین و تیم ایشان در قالب سیستم نظارتی جدید که به صورت الکترونیکی در آمده، امکان واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات شکل بهتری گرفته و مورد در این روز های کاملا تسهیل شده است.
وی با اشاره به  اینکه در همین راستا استان البرز طی سه سال اخیر با همکاری بانک ها و دستگاه‌های مسئول همچنین استانداری و سازمان صمت رتبه اول پرداخت تسهیلات را در کشور به خود اختصاص داده است،ادامه داد:برای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی هر هفته با مدیریت استاندار محترم البرز در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می شود و با پیگیری های این کارگروه خوشبختانه بیش از ۹۳ درصد از مصوبات اجرایی شده و تلاش شده مشکلات واحدهای صنعتی در صنایع کوچک و بزرگ و شهرکهای صنعتی استان مرتفع شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص احیای واحدهای صنعتی راکد نیز اظهار کرد: با توجه به پایش انجام شده طی یک سال گذشته تعداد ۱۳۹ واحد به چرخه تولید بازگردانده شدند که این امر با کمک سایر دستگاه ها بوده و در عمل اقدام بسیار خوبی در این بخش به شمار می آید.
 ربیعی اظهار کرد: با توجه به علاقمندی سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش های مختلف صنعتی استان البرز که به سبب موقعیت استراتژیک استان و دسترسی آن به راه های مواصلاتی است؛ خوشبختانه تعداد واحد های راکد در این استان بسیار کم است و حدود ۷۰ واحد غیر فعال در استان البرز وجود دارد که دنبال احیای آنها هستیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: البته در استان البرز واحدهای نیمه فعال وجود دارد که مشکل عمده آنها تأمین نقدینگی است و علیرغم اینکه رتبه نخست کشوری را در پرداخت تسهیلات داریم ولی همچنان نیازمند تامین نقدینگی واحدها هستیم چرا که قیمت مواد اولیه دستخوش تغییرات است و برای تبدیل واحدهای نیمه فعال به فعال باید در خصوص تامین مالی واحدهای اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =