کد خبر: 33727
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
آسفالت

آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با اعتبار بیش از ۸۷ میلیارد تومان به‌طور همزمان در روستای خداآفرید شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مراسم بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان در روستای خداآفرید برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی روز یکشنبه در این مراسم گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح نهضت آسفالت معابر روستایی با اعتبار بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با مشارکت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا شده است.

قاسم تنها افزود: بیش از ۴۰ هزار خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان خراسان جنوبی از مواهب این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی حجم معابر آسفالت شده در این ۱۱۳ روستا را ۳۳۰ هزار و ۱۴۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۶۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: جمعیت برخوردار از طرح هادی روستای خداآفرید بشرویه ۱۰۱ نفر در قالب ۳۵ خانوار است.

همچنن با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، از طرح هادی سه روستای شهرستان بشرویه شامل خانیک، یگی و مجد بازدید شد.

طرح هادی این سه روستا همزمان با ۱۱۳ روستای استان در خداآفرید افتتاح شد.

برای اجرای آسفالت معابر روستاهای خانیک، یگی و مجد به مساحت  ۱۹ هزار متر مربع، مبلغ ۵.۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات قیر رایگان تامین شد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای جدول‌گذاری، زیرسازی و بازگشایی معابر هزینه شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =