کد خبر: 33725
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
  • خبرنگار: نرگس آذرپیوند
  • چاپ
راه روستایی بوکان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ساخت ۴۰ هزار خانه برای مسکن محرومان کشور در حوزه محرومیت زدایی خبر داد و اظهار کرد: بسیج سازندگی ۱۲۰ کیلومتر از راه روستایی استان مازندران را در دست اجرا دارد که ۶۰ کیلومتر آن جاده بین مزارع است.

به گزارش روستانیوز، محمد زهرایی در مراسم افتتاح قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران در شهرستان بابل اظهار کرد: قرارگاه عملیات جهادی در سراسر کشور شروع شده و بخشی از این قرارگاه از قبل به عنوان هیات های مذهبی، خیرین و گروه های جهادی فعال بودند.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی این امر برای ساماندهی، سازماندهی و هدایت گروه های جهادی طرحی را به عنوان قرارگاه عملیاتی پهنه ای و منطقه ای در سراسر کشور در پروسه زمانی پنج ساله با ۱۰۰۰ قرارگاه ایجاد می کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در کشور از سال گذشته تاکنون ۱۶۵ قرارگاه فعال شده است، تصریح کرد: شهرستان بابل با فعالیت دیرینه ای که در حوزه هیات های مذهبی، خیرین فعال، موکب داری اربعین و گروه جهادی پزشکی در اربعین و همچنین خدمات در زمان زلزله و سیل و حوادث داشتند زمینه فراهم شد تا خیر نیک اندیش دنیاگر این قرارگاه را وقف کند و شبکه خیرین را به خود وصل نماید و بر این اساس این قرارگاه آمادگی لازم برای تبدیل به قرارگاه پهنه ای شد.

زهرایی با اشاره به اینکه قرارگاه پهنه ای فقط یک شهرستان را در برنمی گیرد خاطرنشان کرد: در هر استان ما سه قرارگاه پهنه ای راه اندازی می کنیم که در استان مازندران قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران در شهرستان بابل به عنوان مرکزیت به ۸ شهرستان خدمات خواهد داد.

وی ادامه داد: خدمات گروه های جهادی که ذیل قرارگاه تعریف می شوند تخصصی می شود مثلا در حوزه خدمات معیشتی باید خیرین را به نیازمندان وصل کند که در همین راستا این قرارگاه سجادیه ۱۰۰۰ نفر را تحت پوشش دارد با بیش از ۱۲۰۰ خیر ثابت که ماهانه مبلغ ثابتی را واریز می کنند.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در حوزه محرومیت زدایی نیز برای مسکن محرومان بر اساس تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام(ره) منعقد کردیم ساخت ۴۰ هزار خانه را برعهده گرفتیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه معیشتی این قرارگاه ۱۰۰۰ شغل را برای خود هدف گذاری کرده و کارمی کند همچنین در بحث بحران ها از جمله سیل و زلزله و غیره قرارگاه ها نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی هستند.

زهرایی با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت زدایی در سراسر کشور طرحی به نام طرح محرومیت زدایی مردم پایه با اولویت روستاها و مناطق حاشیه شهر در حال انجام است، گفت: در روستاها تمرکز در آب شرب روستایی است که برای ۷۱۳۸ روستا با وزارت نیرو قرارداد بسته شد که از این تعداد ۳۵۰۰ روستا بر عهده بسیج سازندگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه آب کشاورزی نیز طرح آبخیز تا جالیز را داریم افزود: برای استان های شمالی آب‌بندان مطرح است که مازندران ۸۵۰ آب‌بندان دارد که با اجرای این طرح با لایه روبی آن رضایتمندی مردم را خواهیم داشت.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که با دولت منعقد کردیم بسیج سازندگی ۱۲۰ کیلومتر از راه روستایی استان مازندران را در دست اجرا دارد و نزدیک به ۶۰ کیلومتر در حوزه جاده بین مزارع کار می کند.

زهرایی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مسکن محرومین نیز ۱۷۰۰ واحد تحویل گرفتیم و به اتمام رسید که در مسکن ملی نیز برای ساخت ۷۰۰ واحد عقد قرارداد کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =