کد خبر: 33664
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: اجرای طرح محرومیت زدایی در ۶۹ روستای استان مرکزی شاخص بهره مندی از آب سالم روستایی را به ۸۶.۶۳ درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، یوسف عرفانی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های آب شرب مناطق محروم استان مرکزی که هفته گذشته، با حضور استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی، نمایندگان وزیر نیرو و مدیران مربوطه برگزار شد، پرداخت و افزود: این جلسه پیرامون بررسی موضوع پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب تشکیل شد و استان مرکزی در اجرای این طرح، قرارداد ۲۳۳ میلیارد تومانی با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج شهرستان ساوه، خنداب، کمیجان، خمین و شازند مشمول این قرارداد از محل اعتبارات سال جاری هستند، اظهار کرد: ۶۷ روستای این پنج شهرستان در قالب مجتمع‌های آبرسانی کمر آب، آمره فریس آباد، فخر الدین عراقی، سرداران و کوچری و دو روستای سمقاور و مهر سفلی (تک روستا) در قالب این قرارداد از اعتبارات مناطق محروم در حوزه آب‌رسانی برخوردار خواهند شد.

عرفانی‌نسب با اشاره به اینکه استان مرکزی پنجمین استان کشور از نظر پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون استان مرکزی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع، ۶۹ روستای استان مرکزی مشمول اجرای این طرح خواهد بود گفت: در مجموع هفت هزار و ۸۸۵ خانوار با جمعیتی معادل ۲۴ هزار ۸۹۷ نفر در پنج شهرستان از اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل آبفای مرکزی گفت: تعداد چاه ها و چشمه‌هایی که در انعقاد این قرارداد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند ۱۷ حلقه و رشته شامل ۱۲ حلقه چاه و پنج چشمه و رشته قنات به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است. ۲۰ باب مخزن با چهار هزار متر مکعب گنجایش و هفت باب ایستگاه پمپاژ با ۳۶ لیتر بر ثانیه با خط انتقال ۸۴.۴ کیلومتر و ۱۱۹ کیلومتر شبکه توزیع در اجرای این طرح هدفگذاری شده است.

وی بیان کرد: پس از اجرای این طرح ۱۶ روستا با ۶۵۱ خانوار و دو هزار و ۲۱ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند و درصد شاخص بهره‌مندی روستایی از  ۸۵.۳۲ درصد فعلی به ۸۶.۶۳ درصد خواهد رسید.

عرفانی نسب افزود: با اجرای این طرح ۱۸ روستا با هزار و ۴۲۵ خانوار و چهار هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت که در سال های گذشته با نارسایی در حوزه آبرسانی مواجه هستند و به صورت سیار آبرسانی انجام می‌شوند، از منابع آبی پایدار بهره‌مند خواهند شد که یکی از نقاط مثبت اجرای این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =