کد خبر: 33366
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
آبرسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دولت طرح آبرسانی به ۱۷ روستای استان با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا عباس زاده، امروز پنج شنبه ۲۷ مرداد در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۸۳۷۸ روستایی استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده مشکلات حوزه آبرسانی روستایی استان در فصل تابستان سال جاری نسبت به سالیان گذشته کاهش چشمگیری داشته، بیان کرد: در مجموع تأمین آب شرب روستایی استان در فصل گرما به خوبی مدیریت شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به ۹۰ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی از محل اعتبارات محرومیت‌ زدایی در دست اجراست؛ پروژه‌های خراسان جنوبی درذاین زمینه نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت مناسبی دارد.

عباس‌زاده اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌ زدایی ۲۵۶ میلیارد تومان برای استان مصوب شده که تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌ها تزریق شده است؛ با توجه به تخصیص خوب اعتباری، مشکلی در روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی نداریم.

معاون استاندار تصریح کرد: تلاش ما این است که بخش اعظمی از طرح‌های آبرسانی محرومیت زدایی استان تا پایان سال‌ جاری تکمیل شود؛ باید هدف گذاری و برنامه‌ریزی های ما در استان به گونه ای باشد که در یک بازه زمانی مشخص حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی همچنین از بالاترین حجم جذب قیر رایگان توسط خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: باید در خصوص رفع مشکلات روستاییان به صورت جهادی از مرکز به دنبال تأمین اعتبار باشیم و با روش‌های مختلف این موضوع امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =