کد خبر: 33335
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
راه روستایی بوکان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: حدود 97 درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای 20 خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، حسن جهانیان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالت در کشور 53 درصد بوده که این رقم در مازندران 57 درصد است.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد 3622 روستا در استان ، تعداد 171 روستا زیر 20 خانوار و تعداد 2174 روستای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از 10400 کیلومتر راه های موجود در مازندران 7 هزار و 860 کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار 4000 کیلومتر آن درمناطق کوهستانی است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

جهانیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  است، افزود: از آنجایی که که مازندران  یکی از قطب‌‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال‌‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راه های روستایی در دست اجرا است، اظهار داشت: به دلیل تراکم و تعدد روستاها در مازندران، در زمینه ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجرا است و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محورهای روستایی گام موثری برای مردم شریف روستاها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آنها بیش از اینها است، برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =