کد خبر: 33325
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
گیاهان دارویی

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا توسعه کشت گندم و گیاهان دارویی، اشتغال و معیشت را از محورهای فعالیت قرارگاه در مناطق محروم و کم برخوردار بیان کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رضا سلیمان نژاد با اشاره به ماهیت فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار داشت: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، اشتغال و معیشت، تعلیم و تربیت و پیشگیری و سلامت در مناطق محروم دارای بالاترین ضریب محرومیت فعالیت می‌کند.

وی با اظهار اینکه نوع فعالیت قرارگاه مشارکتی است، افزود: این قرارگاه مهمترین مشکلات را شناسایی و برای رفع آن اقدام می‌کند و این قرارگاه در بسیاری از مناطق، امکانات را به مناطق محروم هدایت می‌کند.

سلیمان نژاد یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین ظرفیت روستاها به شمار می‌روند و همه ما وظیفه فعالیت در این مناطق داریم تا هر روز سطح محرومیت روستاها کاهش یابد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با اشاره به اینکه چهار سال در زمینه کشت گندم در مناطق محروم فعالیت می‌کنیم، افزود: امسال با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام و دستگاه‌های دیگر سبب ارتقای سطح تولید شد و بیش از دو هزار هکتار از مزارع تحت پوشش قرار گرفت.

وی پرورش دام را از دیگر محورهای فعالیت ذکر کرد و گفت: همچنین با کمک جهاد کشاورزی و بنیاد برکت کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفت.

سلیمان نژاد ایجاد جاده بین مزارع، آبرسانی، ساخت مدرسه و خانه عالم را از دیگر محور فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار گروه جهادی ۱۶ روز به اجرای برنامه‌ها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =