کد خبر: 33320
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۹۱ هزار واحد از مساکن روستایی استان مقاوم سازی شده که این میزان ۳۶ درصد مساکن را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جعفر برزگر افزود: از ۲۵۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکونی روستایی بیش از ۱۰۹ هزار واحد نسبت به تشکیل پرونده برای مقاوم سازی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این میزان نیز ۱۰۰ هزار و ۵۲۵ واحد به بانک‌های عامل معرفی، و ۹۴ هزار واحد نیز عملیات مقاوم سازی مساکن را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اطهار کرد: سهمیه سالانه این استان در مقاوم سازی مساکن روستایی ۱۳ هزار واحد است که امکان و توانایی داریم این میزان را به ۲۰ هزار واحد در سال برسانیم.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی در این استان به ۲ میلیارد ریال افزایش یافته و روستاییان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند، گفت: پیش از این سقف تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی یک میلیارد ریال بود که این رقم به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به شرایط تسهیلات پرداختی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بصورت سفته زنجیره‌ای سه نفره پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =