کد خبر: 33313
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
سد گیوی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با تکمیل پایاب سد گیوی در فاز اول سه هزار هکتار از اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر سیراب خواهند شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جبرائیل رمضانی ۲۵ مرداد در جریان بازدید از طرح‌های توسعه پایاب سد گیوی اظهار کرد: منابع خوبی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده تا ما بتوانیم از حجم این سد که تا ۷۶ میلیون متر مکعب خواهد بود، برای سیراب کردن اراضی کشاورزی و باغات شهرستان کوثر و روستاها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه نه تنها افزایش تولید و بالا رفتن درآمد کشاورزان را شاهد خواهیم بود بلکه فرصت جدید در توسعه آبیاری اراضی به شکل مدرن نیز فراهم می‌آید.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل پیشرفت این پروژه را در قالب سامانه خط انتقال، تأمین لوله و همچنین شبکه آبیاری ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۳۲۰ میلیارد تومان است که ۲۱۰ میلیارد تومان آن در قالب سامانه انتقال و ۱۱۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین لوله و اجرای شبکه آبیاری هزینه خواهد شد.

رمضانی افزود: امیدواریم همراه با عملیات اجرایی این پروژه، خرید اراضی برای انتقال خطوط ۶۱ کیلومتری انجام شده و ما بتوانیم در ۲۴ ماه این شبکه را با تأمین آب مورد نیاز به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سد گیوی از سدهای مهم خاکی جنوب استان است که قطعا تکمیل و بهره‌برداری آن می‌تواند به احیای کشاورزی و توسعه باغات جنوب استان اردبیل کمک کرده و رضایتمندی اهالی را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =