اشتغال روستایی

۱۵ هنر آموز پایان مرداد ماه در روستای مرزی ماهیرود از دوره های آموزشی حوله بافی بهره مند می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه گفت : هم‌اکنون در روستای مرزی ماهیرود برگزاری دوره آموزش حوله‌بافی در دستور کار قرار گرفته که در پایان مرداد ماه  این دوره با حضور ۱۵ نفر هنرآموز برگزار می شود . 


حق‌پناه با اشاره به  برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در روستا‌های مرزی این شهرستان افزود : ایجاد اشتغال برای اهالی مناطق مرزی در کنار جلوگیری از خالی شدن مناطق مرزی از سکنه به‌عنوان یکی از معضلات امنیتی در
پیشگیری از اعتیاد در این مناطق که نسبت به دیگر مناطق کشور در معرض اعتیاد بیشتری است، مؤثر بوده و لزوم توجه به ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از راهکار‌های رسیدن به اشتغال پایدار و جامعه‌محور را دوچندان می‌کند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: در همین رابطه از ابتدای سال تقریباً هر دو ماه یک دوره کلاس آموزش صنایع‌دستی دریکی از روستا‌های مرزی و شهر مرزی درح برگزار شده است.

حق‌پناه گفت: نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه در کنار ارائه آموزش‌های رایگان نسبت به اعطای تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت نیز اقدام کرده است که اغلب این تسهیلات از محل تسهیلات بنیاد برکت، تبصره ۱۸ ومشاغل خانگی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =