کد خبر: 33189
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
اراضی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۹۶ درصد از اراضی ملی استان سمنان حدنگاری شده‌ است، گفت: سمنان در زمینه حد نگاری زمین‌های مزروعی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حسن باباییبا اشاره به اینکه استان سمنان وضعیت اجرای کاداستر یا همان حد نگاری از سوی منابع طبیعی، وضعیت بسیار مطلوبی است، تاکید کرد: خوشبختانه اراضی ملی در این استان توانسته‌اند اسناد تک برگی خود را دریافت و کمترین مشکل از این بابت در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه تنها ملاک قانونی اسناد را سندهای کاداستر می‌داند، ابراز کرد: ۹۶ درصد از اراضی ملی استان سمنان حدنگاری شده‌اند که به واقع در بین استان‌های دیگر بسیار جایگاه خوبی دارد.

تثبیت ۲۰ درصدی اراضی کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه استان سمنان در زمینه حد نگاری زمین‌های مزروعی در رتبه دوم کشور قرار دارد، ابراز کرد: از بهمن ماه سال گذشته مقوله حدنگاری اراضی مزروعی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته خوشبختانه با تلاش مسئولان شاهد هستیم که برای بیش از ۱۵ درصد از این اراضی در استان سمنان سند صادر شده است.

بابایی با بیان اینکه در همین بازه زمانی کوتاه شاهد هستیم که ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان تثبیت شده‌اند، بیان داشت: این صدور سند برای اراضی ملی و کشاورزی می‌تواند در کاهش منازعات نقش حیاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریافت سند اراضی کشاورزی در واقع داوطلبانه است لذا کشاورزان و زارعان استان‌ها باید برای دریافت آن مراجعه کنند، گفت: امیدواریم با همکاری خوب کشاورزان بتوانیم شاهد تحقق طرح صدور اسناد تثبیت و مالکیت برای اراضی کشاورزی باشیم چرا که سندیت قانونی در باره این اراضی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =