کد خبر: 32875
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
امدادرسانی سپاه

امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری به ۲۲۳ روستای چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به حادثه دیدن ۸ هزار و ۸۴۲ نفر در سیل اخیر ، گفت: در بارش‌های سیلاب‌های اخیر، ۵ هزار و ۸۷۲ نفر امدادرسانی شدند.
ایرج کیانی بروجنی گفت: با آغاز بارش باران موسمی مونسون ده شهرستان استان، ۱۰ شهر و ۲۲۳ روستا درگیر سیلاب شدند.
وی افزود: در طول بارش‌ها نجاتگران جمعیت هلال احمر استان موفق به انتقال ۷۰۰ نفر، ۱۷۵ خانوار به اماکن امن شدند.
کیانی گفت: با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمراستان ۴۰۳ باب منزل که در اثر سیل آب فضای خانه را پر کرده بود تخلیه شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت با توجه به حجم بالای آب ۵۳ دستگاه خودروتوسط امدادگران رهاسازی شدند.
کیانی با اشاره به تعداد حادثه دیدگان گفت: در طول بارش شدید باران و سیلاب کل حادثه دیدگان دو هزار و ۲۱۸ خانوار بود که جمعیت هلال احمر استان به ۵ هزار و ۸۷۲ نفر امدادرسانی کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای بارش‌ها ۲۵ نفر دچار مصدومیت شدندکه ۸ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین ۵۱۷ نفرهم در اماکن امن اسکان داده شدند.
کیانی یاد آور شد: هزار و ۱۰۵ نفر از نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمراستان از ابتدای شروع بارش‌ها تاکنون با استفاده از ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه خودرو نجات، ۳۸ دستگاه خودرو کمک دار سبک و ۶ دستگاه خودرو کمک دار سنگین وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند.
کیانی گفت: یک فروند بالگرد برای تسریع در امدادرسانی با ۴ سورتی پرواز موفق به امدادرسانی در کمترین زمان ممکن شد.
وی افزود: ۴۱ دستگاه چادر، دو هزار و ۴۷۹ تخته پتو، ۵۰۲ تخته موکت، ۷ هزار و ۷۷۷ کیلونایلون، هزار و ۳۱۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸ هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی، ۹۵۰ قوطی انواع کنسروجات، ۹۳ کیلو خرما بین مردم آسیب دیدگان توزیع شد.
کیانی خاطرنشان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با توجه به حجم بارش‌ها همچنان در حال امدادرسانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =