کد خبر: 32873
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
دهکده هوشمند

یک شرکت موفق به طراحی پلتفرم دهکده هوشمند شده که امکان بهره‌مندی روستاییان از خدمات هوشمند از قبیل حمل و نقل، پرداخت، محیط زیست، گردشگری و صنایع دستی را فراهم می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا  و سیما، ساخت شهر پایدار و هوشمند ضرورتی برای کاهش مشکلات ایجاد شده توسط رشد جمعیت شهری، شهرنشینی و غلبه بر تغییرات محیطی و اقلیمی شهر‌های امروز است. امروزه به لطف اینترنت اشیا زندگی در شهر‌های هوشمند دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست.

شهر هوشمند، شهری است که از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش بهره‌وری عملیاتی، بهبود کیفیت خدمات دولتی ارائه شده و در نتیجه بالا بردن سطح رفاه افراد جامعه استفاده می‌کند.

شرکت ایده پردازان الکترونیک البرز فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرد. موضوع فعالیت این شرکت شهر هوشمند است که در حال حاضر دو محصول به نام دهکده هوشمند و محصول محیط زیستی به نام بهروب را طراحی کرده است.

توسعه فناوری درمناطق روستایی

پلتفرم دهکده هوشمند مقیاس کوچک از شهر هوشمند محسوب می‌شود که برای روستا‌ها طراحی شده است، در این پلتفرم روستاییان می‌توانند از خدمات هوشمند از قبیل حمل و نقل، پرداخت، محیط زیست، گردشگری و صنایع دستی بهره مند شوند.

این محصول یک سامانه خلاق است که توسعه فناوری را در روستا‌ها دنبال می‌کند. در این پلتفرم روستاییان خدماتی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها برای زندگی بهتر کمک می‌کند. این پلتفرم در حدود ۳۰۰ روستا نصب شده است.

انتقال پسماند‌ها به چرخه بازیافت

پلتفرم بهروب نیز در حوزه محیط زیست طراحی شده که در آن شهروندان می‌توانند پسماند خشک خود را به فروش برسانند. با بهروب، علاوه بر کسب درآمد از راه فروش پسماند قابل بازیافت خود، می‌توان به انتقال پسماند‌ها به چرخه بازیافت کمک کرد.

در حال حاضر این پلتفرم در ۹ شهر از قبیل مشهد، کرج، همدان، ارومیه و زابل قابل استفاده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه شهر هوشمند باعث توسعه محصولات و خدمات شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =