کد خبر: 32664
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
روغن

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خواهیم بود گفت: این موضوع تاثیر خود را در کاهش قیمت سایر فراورده‌های وابسته نیز خواهد داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی برادران روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه روغن تدابیری اندیشیده شده تا شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم افزود: با ادامه این روند به صنایع وابسته نیز کمک خواهد شد و قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ روغن در دانه‌های روغنی نیز رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: تولید کننده‌های برتر روغن تا کنون همراهی خوبی در این زمینه داشته اند که میدواریم در موج‌های بعدی میزان کاهش بیشتر از رقم مذکور شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم اجازه صادرات بیشتر به تولیدکنندگان بدهیم تا  هزینه‌های خود را تامین کنند.

وی در خصوص تورم موجود و تغییرات قیمتی که در اغلب کالاها وجود دارد، اظهار داشت: تقسیم‌بندی در قالب ستاد تنظیم بازار انجام گرفته و کالاهای مختلف که به هر وزرات خانه مربوط است تصدی می‌شوند، با این حال با همراهی خوب مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود در صورت امکان هزینه واردات کالاهایی که تولید داخل ندارند کاهش یابد، از این منظر بار تورمی که در ابتدای سال متناسب با افزایش قیمت‌های جهانی و حذف ارز ۴۲۰۰ رخ داد، کاهش یابد.  

برادران یاداور شد: روند کاهش تورم به طور جدی پیگیری خواهد شد، اما بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا خواهند کرد، با این حال تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است که تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در قانون به آن تاکید شده است بحث بهبود فضای کسب‌وکار و پیش‌بینی ستادهای ملی و استانی به عنوان ستاد تسهیل کسب‌وکار است اضافه کرد: این ستاد در هر استان به ریاست استاندار و معاون اقتصادی و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند، شکل می‌گیرد.

 معاون وزیرصمت، با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بوده است، خاطرنشان کرد: با یک نگاه در روند آماری این نتیجه برداشت می‌شود که در حوزه کاهش تورم در بین استان‌ها، زنجان رتبه بالایی داشته و در جایگاه سوم بوده اما در حال حاضر به رتبه ۱۲ رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =