کد خبر: 32661
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با ساخت ۳۰ مرکز جدید در سال جاری، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی برکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ مرکز می‌رسد.

به گزارش روستانیوز از بنیاد برکت، محمد ترکمانه اظهارداشت: این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت می‌شوند.  

وی با بیان اینکه بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز ۲۳۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است، یادآور شد: ۶۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و سهم بنیاد برای ساخت مراکز تعهد شده، یک‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

ترکمانه با اشاره به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی ۲۱ استان، بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از  طرح های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارتخانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل طرح های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

وی در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه عمرانی گفت: امسال تکمیل و ساخت ۱۰ هزار طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور در دستور کار داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شوند و ۴ هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت و تکمیل حدود ۵۷ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، بیش از ۴۲ هزار طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مجموع سهم این بنیاد برای ۵۸ هزار و ۷۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی تعهد شده بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۱ هزار و ۸۰۰ ملیارد ریال آن پرداخت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =