کد خبر: 32646
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
دام

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات دام سبک و سنگین از هفته آینده آغاز می شود ضمن اینکه خرید تضمینی دام نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار؛ طرح توسعه شرکت خوراک دام و طیور غرب کشور در شهرستان نهاوند بخش مرکزی اراضی روستای «حسین آباد» با حضور سید جواد ساداتی نژاد افتتاح و مورد بهربرداری قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح طرح توسعه شرکت دانه های غرب نهاوند گفت: برای توسعه این شرکت علاقمند هستیم و کمک می کنیم.

سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گندم افزود: امسال قیمت گندم را تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دادیم و کاهش ۴۰ درصدی قیمت کود انجام شد و سومین اقدام کشاورزی قراردادی است.

وی اعلام کرد: کشاورزی قراردادی را به دیگر محصولات توسعه می دهیم به طوری که امسال در سطح ۴۶ هزار هکتار کشت برنج به شیوه کشاورزی قراردادی انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: صادرات دام سبک و سنگین از هفته آینده آغاز می شود ضمن اینکه خرید تضمینی دام نیز آغاز خواهد شد.

یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای حوزه آب و خاک استان همدان در نظر گرفتیم تا برای احیای قنوات، کانال های آبیاری و اجرای آبیاری مدرن هزینه شود

وی اعلام کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای حوزه آب و خاک استان همدان در نظر گرفتیم تا برای احیای قنوات، کانال های آبیاری و اجرای آبیاری مدرن هزینه شود.

ساداتی نژاد بابیان اینکه استان همدان قطب قدرتمند تولید محصولات کشاورزی است به مطالبات خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: صادرات دام و طیور از هفته گذشته به عراق آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

گفتنی است؛ شرکت خوراک دام و طیور غرب کشور در شهرستان نهاوند فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ با ظرفیت تولید ۶۵ هزار تن و ظرفیت جذب ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن با اشتغال زایی ۳۰نفر آغاز کرد.

ظرفیت این کارخانه تولید ۷۵ هزار تن خوراک دام ، طیور و ابزیان است و تا ۸۲ هزار ۵۰۰ تن نیز ظرفیت افزایش دارد.

مساحت کل این واحد تولیدی ۳۲ هزار متر مربع است که از این مقدار هشت هزار متر مربع زیر بنا و واحد های تولیدی آن است و سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که آورده متقاضی است.

افزایش بهره وری در بخش دامداری و افزایش تولید شیر و گوشت با استفاده از تغذیه مناسب و فرموله شده یکی از راه کار های کاهش قیمت تمام شده و افزایش رقابت پذیری است.

۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =