کد خبر: 32621
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
اینترنت

آخرین آمار مربوط به اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت نشان می‌دهد در ۲۰ روز گذشته، ۱۰ روستای دیگر به اینترنت متصل شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از  ایرنا، یکی از اقدامات مهمی که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اتصال روستاهای بدون اینترنت به شبکه ارتباطی کشور است. به همین دلیل، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات اتصال همه روستاهای بالای۲۰ خانوار کشور به اینترنت را تا پایان امسال وعده داد.

بررسی وضعیت اتصال و کیفیت دسترسی روستاییان به اینترنت در ابتدای دولت سیزدهم نشان می‌دهد ۲۰ درصد از روستاهای کل کشور یا به اینترنت متصل نیستند یا کیفیت اتصال آن‌ها قابل قبول نیست. عزم دولت برای اتصال این روستاها به اینترنت، باعث شد توسعه اینترنت روستایی با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری شود.

آخرین آماری که اواخر بهار از سوی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد، از زمان استقرار دولت سیزدهم تا اواخر خردادماه بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ روستا به اینترنت متصل شده‌اند.   

آخرین آمار مربوط به اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار که در سامانه «دیار» به شکل برخط قابل مشاهده است، اکنون ۳۵ هزار و ۶۷ روستا به اینترنت متصل شده‌اند که نشان می‌دهد نسبت به ۲۰ روز قبل حدود ۱۰ روستای دیگر به اینترنت متصل شده‌اند.

اکنون ۱۲ هزار و ۹۱۹ از طریق شبکه پهن‌باند ثابت و ۳۴ هزار و ۱۵۵ روستا از طریق پهن‌باند سیار به اینترنت متصل هستند. ۳۸ هزار و ۴۰۷ روستا تلفن همراه روستایی و ۳۳ هزار و ۷۹ روستا دارای تلفن ثابت روستایی هستند.

در ۲۰ روز گذشته در کنار اتصال ۱۰ روستا به اینترنت، اتصال ۱۴ استان کشور به اینترنت نیز با پیشرفت رو به رو شد.

بر اساس آخرین آمار مربوط به سامانه دیار، روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان‌های کشور به این شرح است: اصفهان (۹۴.۱ درصد)، کرمانشاه (۹۲.۸ درصد)، گیلان (۹۳.۶ درصد)، ایلام (۹۵.۲ درصد)، خراسان شمالی (۹۲.۵درصد)، هرمزگان (۹۰.۸ درصد)، خراسان رضوی (۹۰.۶ درصد)، سیستان و بلوچستان (۸۴.۸ درصد)، کردستان (۸۲.۱ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (۹۰.۲)، چهارمحال و بختیاری (۸۸.۵ درصد)، خوزستان (۸۹.۶ درصد)، لرستان (۸۶.۱ درصد)، زنجان (۸۸.۳ درصد)، آذربایجان غربی (۸۱.۸ درصد)، آذربایجان شرقی (۸۴.۶ درصد)، سمنان (۸۸.۹ درصد)، قزوین (۸۴.۲ درصد)، کرمان (۸۱.۹ درصد)، فارس (۹۰.۲ درصد) و اردبیل (۸۴.۳ درصد) به اینترنت متصل هستند.  

در بین استان‌های کشور به ترتیب چهارمحال و بختیاری، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد در این بازه زمانی بیشترین میزان پیشرفت در حوزه اتصال به اینترنت را داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =