کد خبر: 32530
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
چای

رییس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۸۰ هزار تن برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت تاکنون در شمال کشور خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور درباره خرید چای داخلی و میزان تولید آن، افزود: مجموع مبلغ خرید برگ سبز چای داخلی ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۰۳ میلیارد تومان آن معادل ۷۳ درصد به چایکاران به پرداخت شده است و بقیه نیز به حساب شان واریز می‌شود.
رییس سازمان چای کشور با اعلام اینکه ۶۶ درصد این محصول، چای درجه یک و ۳۴ درصد چای درجه دو است، تصریح کرد: از این میزان خرید برگ سبز چای تاکنون ۱۸ هزار تن چای خشک استحصال شده است.
جهانساز، نیاز سالیانه کشور را ۱۰۰ هزار تن چای خواند و گفت: هر ساله نزدیک به ۳۰ هزار تن چای خشک از محل تولید داخلی تامین می‌شود که ۹۰ درصد میزان خرید برگ سبز چای کشور مربوط به استان گیلان است.
رییس سازمان چای کشور در ادامه اضافه‌کرد: با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید، کیفیت و درجه بندی چای شامل ممتاز، زرین، شکسته، قلم و چوب قیمت‌های متفاوتی دارد که اکنون هر کیلوگرم چای خشک درب کارخانه‌های فراوری بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که در صورت بسته بندی و برندسازی با قیمت‌های کیلویی ۱۵۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
جهانساز درباره قیمت چای خارجی گفت: چای تولید داخل مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود، اما چای خارجی که قیمت‌هایی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان دارد به دلیل کاهش تقاضا و رکود بازاربین ۱۷ تا ۳۰ درصد افت قیمت داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =