کد خبر: 32440
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده بود که در چهار ماهه نخست سال ۳۲ درصد آن محقق شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید الهی راد اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ۷۸۱ روستا است که در این مدت مردم ۱۶۵ روستای استان حدود ۱۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه اقتصاد خراسان شمالی بر پایه کشاورزی استوار است افزود: گندم و جو عمده محصولاتی است که در فصل تابستان برداشت می شود و این ۲ محصول بیشترین قلم کالایی است که بعنوان زکات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌های انجام شده و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه در همان منطقه می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد شد و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

الهی راد با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه گفت: برای تحقق این مهم ائمه جمعه و جماعات، نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم دارند.

 زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =