کد خبر: 32355
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌ احمر

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌ احمر گفت: ایران از لحاظ حادثه‌خیزی رتبه دهم دنیا و پنجم آسیا را دارد و از حدود ۴۲ حادثه طبیعی بیش از ۳۰ مورد آن در کشورمان رخ می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر «نامدار عبدالهیان» عصر چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: جمعیت هلال احمر برای مقابله با این حوادث باید نیروی جوان و آماده باحوادث داشته باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم این جمعیت مردمی بودن آن است، بیشتر نیروهای هلال احمر را جوانان تشکیل می‌دهند، جوانانی که بر بیانیه دوم انقلاب استوارند.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های خوب جمعیت هلال احمر بین المللی بودن آن است، گفت: جایگاه جمهوری اسلامی را می‌توان از همین محل حمایت کرد. لذا این افتخار مقدسی است.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: یکی از کارهای مهمی که در جمعیت هلال احمر باید انجام شود، ساماندهی کادر رسمی، امدادگران و داوطلبان این جمعیت است.

عبدالهیان گفت: در تلاش برای بهبود وضع حقوق حداقلی اداره کار و پرداخت بیمه برای افراد داوطلب جمعیت هستیم، داوطلبانی که ۲۴۰ ساعت در هفته در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت هستند ولی یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی آنها است.

وی اظهار داشت: تقویت شبکه امداد و نجات از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود. جمعیت هلال احمر اگر بخواهد شرمنده مردم نشود باید از امکانات خوبی برخوردار باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌ احمر گفت: امکانات ما ضعیف و فرسوده است و بایستی ترمیم شود. در این زمینه اعتبار خوبی جذب شده و در حال خرید ماشین آلات هستیم و با تعامل خوب با نمایندگان مجلس توانستیم بودجه خود را کمی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: جمعیت نباید بودجه خود را وابسته به بودجه دولتی کند، هم اکنون ۳۰ درصد بودجه جمعیت دولتی است که با تدبیر مدیریتی می‌ توان بودجه دولتی را حذف کرد.

عبدالهیان در پایان گفت: یکی از مشکلات ما کمرنگ شدن نقش خیرین است و باید اعتمادسازی دوباره صورت گیرد تا به جمعیت هلال احمر کمک شود.

کرمانشاه هنوز زخمی زلزله سال ۹۶ است

سرپرست جدید هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: بنده وابستگی به هیچ گروه، حزب یا جناحی ندارم و وامدار کسی نیستم و به سفارش فرد خاصی به کرمانشاه نیامدم.

«محمدباقر محمدی» افزود: تلاش ما استفاده از تمام پتانسیل جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر است که خوشبختانه میلیون‌ها نفر از این داوطلبان را در کشور داریم.

وی تاکید کرد: با همگرایی و هم افزایی که ایجاد خواهیم کرد امیدواریم بتوانیم استان کرمانشاه را بهتر از گذشته تحویل نفر بعدی دهیم.

سرپرست جدید هلال احمر کرمانشاه عنوان کرد: توجه به توزیع امکانات حداقلی براساس حادثه خیزی مناطق کارهایی هست که باید انجام شود و با همفکری همه این کار انجام خواهد شد و تلاش ما بر این است که با ارتباط گیری خوب با ستاد تجهیزات بیشتری را برای استان تخصیص دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه هنوز زخمی زلزله سال ۹۶ است و آلام آن تاکنون التیام پیدا نکرده است، گفت: این استان به عنوان تکیه گاه استان های غرب کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است که امیدواریم با همکاری آقای کولیوند مدیرعامل جمعیت هلال احمر به این مهم دست پیدا کنیم.

معاون جمعیت هلال‌ احمر:ایران از لحاظ حادثه خیزی رتبه دهم دنیا را دارد

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات «فرزین معتمدی» مدیرعامل قبلی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تجلیل و مجمدباقر محمدی به عنوان سرپرست جدید این جمعیت معرفی شد.

هلال احمر کرمانشاه دارای ۱۶ پایگاه بین شهری و ۱۵ پایگاه شهری در همه شهرستان‌های استان دارد و زمان رسیدن نیروهای هلال احمر بر سرحوادث به طور میانگین ۱۲ دقیقه و ۹ ثانیه است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =