معاون دفتر تبلیغات اسلامی:

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۹ هزار مبلغ در ماه محرم امسال به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، ظهر چهارشنبه در نشست خبری برنامه‌های تبلیغی ماه محرم سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوه‌های عرض ارادت به محضر ائمه معصومین (ع) در مناسبت‌های مختلف اعیاد و شهادت‌ها پررنگ است و ماه محرم سرآمد این توجهات است؛ چرا که از دیرباز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) مورد توجه شیعیان و مردم ایران اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: در سراسر کشور مراسم‌های عزاداری به سبک‌ها و نحو مختلف برگزار می‌شود که امیدوارم امسال نیز با فروکش کردن بیماری کرونا شاهد برگزاری پرشور جلسات عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد، با اشاره به برنامه‌های اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ایام دهه اول ماه محرم اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای اعزام مبلغان به استان‌های مختلف کشور از مدت‌ها قبل شروع شده و هم اکنون برای بیش از ۳۰۰۰ نفر حکم اعزام از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صادر شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: پیش بینی می‌شود که تا آغاز ماه محرم برای ۹۰۰۰ نفر از طلاب و مبلغان از قم، مشهد، اصفهان، شیراز و سیستان بلوچستان حکم اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور صادر شود.

وی افزود: ۳۰۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی تبلیغی اعزام می‌شوند که اغلب بومی هستند و به شهرستان‌های خود اعزام می‌شوند و ۷۰۰ نفر از اساتید نخبه خواهر و بردار و طلاب سطوح درس خارج حوزه علمیه نیز در بین گروه‌های جهادی حضور دارند.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد، ادامه داد: سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مدت‌ها قبل از مراکز مختلفی که درخواست روحانی داشته‌اند ثبت نام بعمل آوده آورد و بر آن اساس اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به آماده سازی محتوای تبلیغی برای مبلغان در ایام ماه محرم امسال گفت: سه ره توشه همراه با مقالاتی در زمینه‌ها جهاد و شهادت و دیگر موضوعات مرتبط با نیاز جامعه تهیه شده است.

وی ادامه داد: ره توشه‌ای نیز ویژه مباحث خانواده آماده شده و ره توشه سوم نیز ویژه مبلغین مرزی است که به مباحث تقریبی در حوزه محرم و عاشورا می‌پردازد.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد، ابراز داشت: نشست‌های تبلیغی محرم نیز امسال با قوت بیشتر نسبت به سال‌های قبل تدارک دیده شده که در طی ۵ روز با موضوعات مرتبط با جهاد تبیین برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در ابر چالش تمدنی راهبردی و نسبت آن با جهاد تبیین، تکنیک‌های مؤثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین، دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، آشنایی با شگردهای رسانه‌ای دشمن از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها مطرح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =