کد خبر: 32210
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی تقویت انگیزه سکونت در روستاها را مهمترین وظایف بخشداران عنوان کردو گفت: بخشداران به عنوان یک نهاد دولتی باید به درستی مشکلات مردم را بررسی و انتقال دهند تا برای رفع آن اقدام شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، استاندار خراسان شمالی در نشست با بخشداران اجتناب از روزمرگی ، تسلط به قوانین و وظایف ، پیشبرد اهداف عمرانی با امور خلاقانه و تبادل تجربیات با سایر بخشداران را مورد تاکید قرار داد و گفت : همه این اهداف در سرلوحه کار بخشداران قرار گیرد.

حسین نژاد با بیان اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری، باید از توانمندی‌های موجود استفاده کرد گفت: تقویت سمن‌های روستایی و اختصاص تسهیلات ویژه به روستائیان در تثبیت سکونت و اشتغال این مناطق موثر است. آقای حسین نژاد افزود: برای حل مشکلاتی، چون کمبود اعتبارات بخشداری‌ها و تامین آب در روستا‌ها با امیدآفرینی، تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تسلط به قوانین و مقررات یکی از ابزارهای مهم کار بخشداران است ،افزود: در کنار تسلط به قوانین و مقررات و شرح وظایف ، شناخت فرصت ها و آسیب ها در راستای حل مشکلات عمرانی و اجتماعی نیز بر عهده بخشداران است.

استاندار گفت:مشوق هایی برای جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه باید در نظر گرفته شود و در این‌باره بخشداران نقش اصلی را ایفا می کنند.

حسین نژاد افزود: خراسان شمالی این آمادگی را دارد تا در صورت توافق وزارتخانه مربوطه بعنوان پایلوت مهاجرت معکوس در این زمینه نقش ایفا کند و بازگشت روستاییان از شهرها به روستاهای این استان را محقق سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =