کد خبر: 32134
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
مشکلات اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: شماره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به عنوان مشاوره تلفنی در خدمت همشهریان بوده و آماده پاسخ‌گویی به سوالات مردم درخصوص مشکلاتی که به‌وجودآمده از جمله در رابطه با آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و غیره پاسخگو است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس بلندی پیش از ظهر امروز ۲۵ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دوازده مرکز مشاوره روان‌شناختی و خانواده در سطح شهرستان داریم که در حوزه فرزند پروری، اختلافات خانوادگی و رابطه زوجین و غیره مشاوره می‌دهند.

وی بیان کرد: در مورد آگاه‌سازی و فرزندپروری و همچنین مشاوره پیش‌ از ازدواج هم خدمات ارایه می دهیم که در سه‌ماهه اول امسال در حوزه آموزش فرزندپروری نسبت سه‌ ماهه مدت مشابه سال قبل ۸ برابر رشد آموزش را داشته‌ایم.

بلندی ادامه داد: شماره ۱۴۸۰ بهزیستی، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به عنوان مشاوره تلفنی در خدمت همشهریان بوده و آماده پاسخ‌گویی به سوالات مردم در خصوص مشکلاتی که به‌ وجودآمده از جمله در رابطه با آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و غیره پاسخگو است.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه بیش‌ از ۵۰۰۰ نفر معلول تحت پوشش داریم که عمده آن‌ها جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان هستند خاطر نشان کرد: خدماتی که ارائه می‌دهیم شامل توان‌بخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی یا شنوایی‌سنجی بینایی‌سنجی، پرداخت مستمری به افراد بی‌بضاعت و بیمه معلولین و سایر وسایل کمکی معلولین و مناسب‌سازی محیط است.

بلندی با بیان اینکه همچنین دو مرکز حرفه‌آموزی معلولین ذهنی داریم، تصریح کرد: در زمینه اشتغال هم ما اشتغال به‌ صورت خویش‌فرمایی و همچنین افرادی که کارفرما باشند و معلولینی را بکار بگیرند ما به کارفرما وام و تسهیلات کم‌بهره می‌دهیم و همچنین به افراد معلول که بخواهند اشتغال راه بیندازند ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: ۴۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت داریم و همچنین خانواده‌هایی که دارای دوقلو یا چندقلو باشند وضعیت مناسب مالی نداشته باشند به آنها کمک می‌کنیم. ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست را داریم که در خانواده‌های جایگزین مثل خانه‌ خاله عمه، دایی و پدربزرگ نگهداری می‌شوند و همچنین یک مرکز نگهداری دختران نیز فعال هستند.

رئیس بهزیستی رفسنجان در ادامه با به اشاره به فعالیت ۱۲۳ در حوزه اورژانس اجتماعی که در کلیه ساعات شبانه‌روز فعال است، افزود: اورژانس اجتماعی در مورد اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری، کودکان فراری، خودکشی، افکار خودکشی، اختلالات حاد خودکشی، سالمند آزاری و اختلالات جنسی پاسخ‌گو هستند و خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: به ۳۲۵ نفر در سال گذشته کمک‌ هزینه تحصیلی پرداخت کردیم و ۷۰ مورد ویلچر، ۳۵ مورد تخت، ۳۷ مورد تبلت اهدا همچنین به ۱۰۵۰ نفر فیزیوتراپی و ۱۳۰۵ نفر شنوای سنجی انجام شدند.

بلندی با بیان اینکه کاشت حلزون ۴۰ میلیون تومان هزینه دربر دارد، یادآور شد: با کمک بهزیستی و حمایت نهادهای خیریه و غیره دو نوزاد سال گذشته از ناشنوایی مطلق نجات یافتند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: ۸۰ خانواده چندقلویی را تحت پوشش و ۱۶ گروه همیار و خودیار زنان سرپرست خانواده را داریم که در بحث‌های اشتغال‌زایی و ازجمله قالی‌بافی خیاطی آشپزی با حمایت بهزیستی فعالند.

به گفته وی ۱۰۸ زن سرپرست خانوار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داریم و سازمان بهزیستی حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان عنوان کرد: همچنین ۲۱۰ نفر  عضو صندوق روستایی و عشایری هستند و در بحث اشتغال هم سال گذشته ۷ میلیارد تومان به ۱۱۵ نفر از مددجویان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد و همچنین ۲۳ مورد را معرفی کردیم که پنل خورشیدی نصب کنند.

بلندی گفت: سال گذشته ۴۴۱۵ نوزاد غربالگری شنوایی صورت گرفته که شش نوزاد دارای مشکل بودند و با معرفی آنها به پزشک متخصص از ناشنوایی نجات یافتند که دو مورد منجر به کاشت حلزون شد. ۸۸۰۰ کودک هم بین سه‌تا شش سال طرح تنبلی چشم در آن‌ها اجرا شد که ده نفر مشکل داشتند.

رئیس بهزیستی رفسنجان خاطر نشان کرد: ۷۰۰ نفر از مددجویان سال گذشته مشاوره ژنتیک داشتیم که مشاورات کمک می‌کند تا از تولد نوزادان معلول جلوگیری به عمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =