کد خبر: 32074
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
دستگیری

سارقانی که در پوشش مامور قلابی با ورود به یک واحد مسکونی در اراک اقدام به سرقت کرده بودند با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سارقانی که در پوشش مامور قلابی پلیس، با ورود به یک واحد مسکونی در یکی از روستا‌های اطراف اراک اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد موجود درآن کرده بودند در عملیات پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر و به بیش از ۲۰ فقره سرقت در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و غرب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ"کامیار چهری" رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: با اعلام یک فقره سرقت به عنف طلاجات و وجه نقد در اراک، بلافاصله بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارگاهان این پلیس آغاز شد.

سرهنگ چهری افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان، مشخص شد که ۵ مرد و یک زن میانسال که ۲ نفر از آنان از پوشش مآموران پلیس استفاده کرده بودند، به بهانه بازرسی وارد منزل آنان شده و سپس با تهدید اقدام به سرقت طلاجات و وجه نقد موجود در منزل کرده و بلافاصله از محل متواری شده بودند.

او با اشاره به ارزش یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریالی اموال سرقت شده از این منزل مسکونی گفت: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس مرکزی و تکمیل تحقیقات فراگیر میدانی انجام شده، سرانجام ۴ نفر از سارقان که شامل ۳ مرد و یک زن، در شهرستان‌های البرز و همدان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی در این شهرستان‌ها دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل و در تحقیقات مقدماتی و با مشاهده مدارک و مستندات قانونی سارقان به سرقت به عنف از منزل مذکور معترف شدند.

سرهنگ چهری با بیان اینکه سارقان غیر بومی می‌باشند اضافه کرد: در بازجویی‌های تکمیلی انجام شده از سارقان، تاکنون به بیش از ۲۰ فقره سرقت در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و غرب تهران اعتراف کرده اند که متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در پایان با قدردانی از همکاری و تعامل مناسب مردم با پلیس از آنان خواست تا در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی قبل از هرگونه پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی و صحت ادعای آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =