کد خبر: 32058
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس دهیاری ها گفت: عدم شناخت جایگاه دهیار در برخی ادارات استان دیده می شود و این در حالیست که تمام مدیران موظف به پاسخگویی به دهیاران هستند.

به گزارش روستانیوز، دکتر محمد رضا حسین نژاد در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس دهیاری ها با تاکید بر اینکه اعتلای روستاها توسط دهیاران رقم می‌خورد، افزود: شناخت جایگاه دهیاران امری ضروری است.

وی با بیان اینکه آشنایی با قوانین کلیدی موجب افزایش دانش دهیاران می شود، گفت: دهیاران با تسلط بر قوانین و بهره‌مندی از ظرفیت قانون می توانند نقش مهمی در توسعه و عمران روستاها ایفا کنند.

وی افزود: روابط اجتماعی در کلان شهرها بسیار سرد و کمرنگ بوده و این در حالیست که در روستاها سبک مدیریت ها بسیار متفاوت تر و صمیمی تر است زیرا دهیاران در تمام شئونات روستاها دخیل هستند لذا باید به جایگاه خود افتخار کنند.

دکتر حسین نژاد بی توجهی به روستا و مهاجرت معکوس را منشأ بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: انگیزه تولید در روستاها باید افزایش یابد اتخاذ تصمیمات درست می تواند این امکان را افزایش دهد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این همایش اظهار کرد: اهمیت توسعه روستایی به این دلیل است که درآمد سرانه روستاییان کمتر و میزان تورم در آن رو به افزایش است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علی قربانی، ریشه بسیاری از مشکلات همچون فقر و نابرابری ها را در کم توجهی به روستاها دانست و افزود: تلاش ما این است مهاجرت یک سویه متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاری ها یکی از این دستاوردهای مهم انقلاب است، گفت: با تشکیل شوراها و دهیاری ها، ۴۷ مسئولیت بر عهده دهیاری ها قرار گرفته و پس از دو دهه از فعالیت آنها ۳۸ هزار دهیاری در سطح کشور تشکیل شده و بیش از ۱۴۰ هزار پروژه توسط این دهیاری ها نیز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد ،: ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای روستاها در نظر گرفته شد اما کافی نیست و باید افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =