کد خبر: 31845
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
سردخانه

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی و بخش سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی، محصولات مختلف کشاورزان به صورت درون شبکه‌ای خرید و به طور مستقیم به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، امیرحسین محمدزاده معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی در مراسم افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی و روستایی کشور در تهران اظهار داشت: به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی، از زمین های کشاورزی تا بازار، واسطه هاحذف می‌شوند تا تشکل‌های کشاورزی محصول خود را به طور مستقیم به بازار عرضه کنند و سازمان تعاون روستایی نیز این فعالیت را رصد می‌کند.

محمدزاده افزود: در گذشته کشاورزان فقط محصولات کشاورزی را تولید و واسطه‌ها این محصولات را خرید یا پیش خرید می‌کردند تا به بازار عرضه کنند؛ حتی واسطه‌ها در مواردی این محصولات را ذخیره می‌کردند تا در آینده بتوانند با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه گفت: با افتتاح این سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن و احداث دستگاه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی، محصولات کشاورزان را در فصول زراعی مختلف از سطح کشور خریداری و در این مکان بسته بندی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سامانه توزیع هوشمند و بدون واسطه نیز ایجاد شده تا این محصولات به طور مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برسد تا در نهایت خود اعضای اتحادیه‌های کشاورزی با ۸ میلیون نفر عضو، از سود این فعالیت اقتصادی بهره ببرند.

محمدزاده در پایان گفت: برنامه ریزی شده تا مازاد تولید محصولات کشاورزان که در این فضا فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌شود، آن نیزصادر شود، سردخانه کهریزک اتحادیه‌های کشاورزی، قابلیت نگهداری تمام محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی و دامی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =