کد خبر: 31555
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
آبیاری

فرماندار باروق، تامین آب اراضی دیم و آبی این شهرستان را مهمترین خواسته و مطالبه کشاورزان منطقه دانست.

به گزارش روستانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز سه‌شنبه در سفر به شهرستان باروق در جنوب آذربایجان‌غربی از دشت کشاورزی و مزارع زراعی (گندم) این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار باروق در حاشیه بازدید وزیر جهادکشاورزی از این مزارع گفت: با توجه به اینکه باروق دارای هفت هزار هکتار اراضی آبی و ۳۶ هزار هکتار اراضی دیم است قرار بود آب اراضی آبی از محل احداث سد در روستای قطار تامین شود که در سال‌های گذشته فاز‌های صفر و یک مطالعاتی این سد به پایان رسیده و حتی نقشه شبکه آبیاری آن نیز تهیه شده است.

صالح حسینی افزود: به منظور احیای دریاچه اورمیه عملیات اجرایی این سد متوقف شد که درخواست ما از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی این است که یا عملیات اجرایی این سد از سرگرفته شود و یا اینکه از بند انحرافی سد نوروزلو با احداث ایستگاه پمپاژ، به صورت آبیاری نوین آب اراضی کشاورزی باروق تامین شود.

وی اضافه کرد: برای تامین اراضی کشاورزی دیم که ۱.۵ تُن محصول در هر هکتار در آن‌ها تولید می‌شود پیشنهاد داریم از محل رودخانه آجرلو با احداث ایستگاه پمپاژ و بند‌های کوچک به انتقال آب اقدام شود که این می‌تواند در سه ماه فصل آبیاری، آب مورد نیاز غلات کشت شده در اراضی دیم را تامین کند.

حسینی ادامه داد: این طرح‌ها نیز در جلوگیری از فشار به آب چشمه و قنوات که مصرف شرب بیشتر روستا‌های بالادست باروق و همچنین از فشار به آب‌های زیرزمینی کمک بسیار زیادی خواهد کرد و همچنین راندمان تولید را ۶ برابر افزایش می‌دهد.

در این سفر مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی را مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران دستگاه‌های تابعه این سازمان در آذربایجان‌غربی و مسئولان محلی همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =