کد خبر: 31553
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کشاورزی-گردشگری

استاندار قزوین گفت: در حوزه صنعت و کشاورزی که در تولید متکی به آب هستند، استان قزوین نقش ملی دارد و بیشتر از نیازهای استان تولید می‌کند، به همین دلیل ارتقاء بهره وری آب در استان می‌تواند اثرات بسیار قابل توجهی را برای کشور داشته باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه آب دارد و مدیریت منابع آب و تدبیر در جهت ارتقاء بهره وری نه تنها برای استان بلکه برای کشور ارزش آفرین است.

استاندار قزوین با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نگاه مدیران عمرانی و اقتصادی معطوف به موضوع آب است، گفت: یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های تیم جدید مدیریتی در حوزه آب و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد است که برای تحقق آن برنامه‌های متعددی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی با ارزش افزوده آن تناسب ندارد و سعی داریم این عدم تناسب را با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله بازار آب به تعادل برسانیم و بدین وسیله آب را به یک کالای مورد مبادله با ارزش سود بالا تبدیل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: به‌رغم اینکه تصور بر این است که استان به دلیل اوضاع مناسب اقتصادی و نزدیکی به مرکز کشور، استان برخورداری به حساب می‌آید اما مناطق غیر برخوردار به شکل قابل توجهی در این استان وجود دارد و برای حمایت از آن‌ها نیازمند حمایت دستگاه‌های ملی هستیم.

وی با اشاره به موضوع تامین آب در روستاها، افزود: ظرفیت‌های اشتغالزایی و کسب درآمد در روستاها وجود دارد ولی تنگناهای زیستی در این روستاها مانع این اشتغالزایی می‌شود و اگر بتوانیم زیرساخت آب، راه و سایر موضوعات را فراهم کنیم به ارتقای تولید و اشتعال روستا کمک خواهد کرد.

استاندار قزوین گفت: یکی از خدمات خوب دولت سیزدهم در استان برطرف شدن مشکل چندین ساله آب آبیک است که ظرف زمان کوتاهی این خدمت را به مردم آبیک ارائه خواهیم داد، موضوعی که مدت زمان زیادی است برای مردم آبیک مشکلاتی را ایجاد کرده و در این زمینه شرمنده مردم آبیک هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =