بیت الله برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: ۱۰ میلیون نفر در کشور مشمول پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان هستند و باید عضو این صندوق شوند.

به گزارش روستانیوز، بیت‌اله برقراری ظهر امروز در  جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان، با اشاره به اینکه نظام تامین اجتماعی نظام فراگیر و گسترده در کشور است اظهار کرد: بی‌توجهی به تامین اجتماعی آسیب.ها و پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی در نظام‌های بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش چتر بیمه‌ای و ایجاد عدالت در میان اقشار مختلف مردم تاسیس شده است.

برقراری ارایه خدمات مطلوب به بیمه شدگان، پرداخت بیمه بازنشستگی، مستمری و هزینه‌های درمان را دغدغه این صندوق عنوان کرد و افزود: تامین معیشت، رفاه و پوشش بیمه فراگیر توده‌های مردم و ایجاد رفاه اجتماعی هدف اصلی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر است.

برقراری با اشاره به اینکه تاکید امامین انقلاب بر عدالت و نظام جمهوری اسلامی و نیز بیانیه گام دوم انقلاب در جهت گسترش عدالت در جامعه است، تصریح کرد: روستاییان، عشایر و کشاورزان میراث دار و حماسه آفرینان نظام هستند ضرورت دارد این قشر از جامعه از رفاه و بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اصل (۲۹) قانون اساسی بر همگانی بودن بیمه و اصل (۲۱) بر توجه به خانواده و زنان تاکید دارد اظهار کرد: علیرِغم الزام قانونی بیمه‌های اجتماعی این مهم مغفول واقع شده و تعداد زیادی از کشاورزان و عشایر از ظرفیت‌های قانون‌اساسی بی‌بهره بودند.

وی جامعه هدف و مشمولین بیمه اجتماعی در کشور را یک سوم حدود ۳۰ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: هم اکنون ۱۰ میلیون نفر از جامعه روستاییان، کشاورزان و عشایر در کشور مشمول پوشش بیمه اجتماعی این صندوق هستند.

به گفته برقراری، تاکنون هفت میلیون نفر در کشور شناسایی شده‌اند که زیر پوشش هیچ صندوقی قرار نگرفته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور  یادآور شد: این صندوق در راستای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای و برقراری عدالت و گسترش بیمه اجتماعی گام بر می‌دارد.

برقراری با اشاره به مزایای بیمه‌ای روستاییان افزود: بهره‌مندی از بیمه از فقر ظالمانه، مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند و سبب ماندگاری روستایی در روستاها می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در صندوق را از دیگر مزایای صندوق بیمه‌ای برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری بستری برای اشتغال آفرینی و توسعه صنعت است.

وی کردستان را یکی از استان‌های برتر در زمینه پوشش بیمه‌ای صندوق روستاییان دانست و گفت: ارایه خدمات مطلوب و بهتر و نیز لحاظ کردن سنوات سربازی و حضور در جبهه و پوشش بیمه اجتماعی مددجویان به صورت جدی پیگیری می شود.

وی افزود: امسال ۵۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود.


۹۴ هزار و ۳۲۴ نفر در کردستان زیر پوشش بیمه صندوق روستاییان و کشاورزان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان،کشاورزان و عشایر استان کردستان نیز گفت: تعداد ۹۴ هزار و ۳۲۴ نفر در استان بیمه شده صندوق روستاییان، کشاورزان و عشایر هستند که از این تعداد ۷۳ هزار و ۴۶۴ نفر بیمه شده فعال و هفت هزار و ۱۸۷ نفر بیمه شده غیرفعال متصل و تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳ نفر بیمه شده غیرفعال منفصل هستند.

احمد توانا در این جلسه کل جمعیت مشمول استان را ۲۲۳ هزار و ۸۰ نفر ذکر کرد و گفت: جمعیت مشمول روستایی نیز ۱۹۵ هزار و ۹۳۵ نفر است.

 وی جمعیت مشمول شهرهای زیر  ۲۰ هزار نفر را ۲۷ هزار و ۱۴۵ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون سه هزار و ۶۲۴ نفر مستمری بگیر و تعداد ۳۴۹ نفر مستمری بگیر از کارافتاده و ۸۶۵ نفر مستمری بگیر بازنشسته پیش از موعد از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

توانا همچنین تعداد مستمری بگیران فوت شده صندوق را هزار و ۹۹۱ نفر ذکر کرد.

احمد توانا یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۵۹ نفر جدید جذب صندوق شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =