کد خبر: 31532
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
لوله آبرسانی

تا پایان دولت سیزدهم ۹۵ درصد روستاهای کشور از آب شرب پایدار استفاده می‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نماینده وزارت نیرو در مرکز جهاد آبرسانی به روستا‌های کشور در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی به روستا‌های محروم در شهرستان نایین با اشاره به اجرای کامل طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم گفت: در این مدت ۹۵ درصد مردم روستا‌ها از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.
مهدی خان احمدی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح بزرگ آبرسانی به روستا‌های کشور، به ۷۰۰۰ روستا آبرسانی می‌شود افزود: این طرح با اجرای ۲۱ هزارکیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۷۰۰ هزارمتر مکعب مخزن ذخیره آب و نیز احداث ۷۸۰ باب ایستگاه پمپاژ آب و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی و نیروی دریایی و در قالب محرومیت زدایی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان هم در این نشست با اشاره به اینکه نیاز آب ساکنان بیش از ۳۰۰ روستا در استان از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود گفت: در ماه‌های گرم سال این تعداد به ۳۷۰ روستا افزایش می‌یابد.
حسین اکبریان افزود: هم اکنون ۹۷۵ روستا به دلیل نداشتن زیر ساخت‌های مناسب با تنش آبی مواجه هستند و برای غلبه بر این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی گفت: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کشور ۶۵ روستا در شهرستان‌های نایین، فریدونشهر و سمیرم از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.
اکبریان افزود: در قالب این طرح علاوه بر حفر، تجهیز و بهسازی ۶ حلقه چاه، ۳۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ آب نیز اجرا و احداث می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =