کد خبر: 31527
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
آبرسانی

۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در چهارمحال و بختیاری فرسوده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب استان فرسوده و نیازمند بازسازی است که بیشتر در روستا‌ها واقع است.

احمدرضا محمدی افزود: فرسودگی شبکه توزیع باعث هدررفت آب می‌شود از همین رو در سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب نوسازی شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد منابع آب استان در فصل تابستان مصرف می‌شود، ادامه داد: اگرچه مدارس در فصل تابستان تعطیل است، اما ۱۹ درصد مصرف سالانه مدارس در فصل تابستان است که علت آن فرسودگی و شکستگی شبکه توزیع است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ۶۵ درصد مشترکان استان بر اساس الگوی مصرف، کمتر از ۱۶ مترمکعب در ماه، مصرف دارند، اما ۱۵ درصد مشترکان استان پرمصرف هستند که قبوض آب برای آن‌ها تصاعدی محاسبه می‌شود.

محمدی افزود: اگرچه بارش‌های بهار امسال با کاهش چشمگیری داشت و در حال حاضر ۳۲۲ شهر و روستای استان با تنش آبی مواجه است، اما تلاش می‌شود تابستان قطعی آب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر میزان آب مصرفی در تابستان که در حال حاضر ۴۰ درصد است به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند برای تامین آب با مشکل مواجه نخواهیم شد و منابع موجود جوابگوی نیاز استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =