کد خبر: 31461
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
بیابان زدایی

برای بیابانزدایی در شرق کرمان، امسال حدود 135 میلیارد تومان در شرق استان تصویب شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما، در کارگاه آموزشی مقابله با بیان زایی با حضور مدیران کل سه استان کرمان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان در شرق کرمان  در زمینه راههای بیابان زدایی  بحث وتبادل نظر ش

همچنین امروزشرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی  از طرح های مقابله با بیان زایی و مالچ پاشی دربخش نگین کویر فهرج بازدید کردند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : شرق استان کانون های اساسی مقابله با فرسایش بادی در استان کرمان است که در برنامه ریزی کاری سازمان منابع طبیعی کشور قرار دارد .

رجبی زاده گفت :  برای بیابانزدایی در شرق کرمان ، امسال حدود 135 میلیارد تومان در شرق استان تصویب شده وپارسال 170میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های مختلف برای مقابله با بیابان زایی هزینه شد.

 فرماندار فهرج گفت : وسعت شهرستان فهرج 5هزار کیلومتر است که 4هزار و 400 کیلومتر آن بیابان و 100کیلومتر کانون فرسایش بادی شدید دارد.

  حسین سعید نیا   افزود : حرکت شن های روان و طوفان های شن سالانه خسارات زیادی به بخش کشاورزی ، راه های روستایی این شهرستان وارد می کند وحرکت شن های روان روستای ده میر شیر در بخش نگین کویر فهرج را خالی از سکنه کرده و چندین روستا نیز در معرض تخلیه از سکنه قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =