کد خبر: 31455
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
سند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۸۳۲۰ سند مالکیت برای منابع طبیعی و انفال در خراسان رضوی صادر شده است. همچنین تاکنون از مجموع ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان برای حدود ۷ میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد از این اراضی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد نخعی، امروز ۶ تیرماه، در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، ۳۵۵ هزار و ۲۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال مطالبات بانک‌های دولتی و موسسات مالی و اعتباری استان توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی وصول شده است که این میزان نسبت به ۱۵ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۲۱۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: شایان ذکر است از کل مبلغ وصولی در سال گذشته مبلغ ۷۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد و ۷۹۴ میلیون ریال مطالبات معوقه بانک‌های دولتی و ۲۸۱ هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال مطالبات معوقه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان بوده که توسط شعب اجرای واحدهای ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی وصول شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اعلام کاهش ۱۳.۲۵ درصدی ثبت رسمی معاملات غیرمنقول و کاهش ۶۳.۶۴ درصدی ثبت رسمی معاملات اموال منقول در استان عنوان کرد: در این مدت ۸۵ هزار و ۹۹۱ مورد از معاملات اموال غیرمنقول و ۱۰۶ هزار و ۷۵۸ مورد از معاملات اموال منقول، ۶۹۵ هزار و ۷۷۹ مورد وکالت و ۳۶۵ هزار و ۸۷۴ گواهی امضا در ۵۵۸ دفتر خانه اسناد رسمی فعال استان به ثبت رسیده که در مجموع ۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

صدور بیش از ۲۸۶ هزار سند مالکیت تک‎برگ طی سال گذشته

نخعی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود ۲۸۶ هزار و ۴۸۵ سند مالکیت برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان صادر شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۰.۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۴۸.۳۶ درصدی صدور اسناد مالکیت روستایی توسط واحدهای ثبت اسناد و املاک تابع استان در مقایسه با سال ۹۹ تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۱۳ هزار و ۸۲۴ سند مالکیت برای خانه‌های روستایی در استان صادر شده است. همچنین از حدود ۱۲ هزار و ۱۰۲ پرونده تشکیل شده در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال قبل برای ۱۱ هزار و ۶۰۸ پرونده رای هیات صادر شده است.

صدور بیش از ۸۰۰۰ سند مالکیت برای اراضی ملی و انفال

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۸۳۲۰ سند مالکیت برای منابع طبیعی و انفال در خراسان رضوی صادر شده است. همچنین تاکنون از مجموع ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان برای حدود ۷ میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد از این اراضی سند مالکیت صادر شده است.

رسیدگی به ۸۰۰۰ پرونده مالکیت معنوی در استان

نخعی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمانی مبنی بر ایجاد دفتر نمایندگی مرکز مالکیت فکری در مرکز استان‌ها و انجام کارشناسی ثبت علائم تجاری، در سال گذشته قریب به ۸۰۰۰ تقاضای مرتبط با ثبت برند در خراسان رضوی رسیدگی شده که منجر به صدور پیش‌نویس آگهی برای ۲۵۴۲ تقاضا گردید. همچنین در این مدت ۷۸۶۱ نامه وارده بررسی و به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه اجرای اسناد رسمی در سال گذشته ۵۵ هزار و ۶۴۵ پرونده مختومه با تعداد کمتر از ۲۵ نفر داشتیم و این نشان دهنده کمک این سازمان به دستگاه قضایی استان است. همچنین ۹۸ درصد از استعلامات دادگستری به صورت برخط و آنلاین پاسخ داده می‌شوند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به تثبیت اراضی کشاورزی استان عنوان کرد: تثبیت اراضی کشاورزی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان ثبت اسناد و املاک استان در سال جاری است که می‌توان با تثبیت و حمایت از این بخش مولد در چرخه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی و حمایت از تولید و تولیدکننده داشت. همچنین تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند مالکیت صادر شده است.

نخعی ضمن اشاره به آمار ثبت ازدواج و طلاق در استان طی سه ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۲ هزار و ۹۱۳ پرونده ازدواج و ۵۰۸۲ پرونده طلاق در استان ثبت شده است. ضمن اینکه درصد تغییرات ثبت ازدواج در استان ۱۵.۷۱ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص نقل و انتقال خودرو با برگ‌سبز خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش آمار معاملات منقول در استان، صدور برگ‌سبز خودرو است. البته همچنان امکان ثبت سند در اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی وجود دارد.

نخعی تاکید کرد: طبق آمار عملکرد دوایر اجرای استان بیشترین مزایده‌های برگزار شده پس از تهران مربوط به خراسان رضوی است که با ۸۴۳ مزایده ۸.۵ درصد از کل مزایده‌های انجام شده کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =