کد خبر: 31430
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کشاورزی-گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آغاز صدور دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی تا کنون تعداد ۲۲ طرح در جلسات کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز، یوسف بیدخوری اظهار کرد: این موافقت‌های اولیه در راستای عملی کردن شعار «رونق تولید» و ایجاد تنوع در فعالیت‌های گردشگری و بهره‌مندی و آشنایی شهروندان و گردشگران با فعالیت‌های کشاورزی صادر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: عمده این طرح‌ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان‌های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه‌-شاندیز و فریمان قرار دارد.

وی گفت: این طرح‌ها پس از دریافت استعلام‌های لازم و اجرای طرح مطابق با آئین نامه، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و به‌طور قانونی مجاز به پذیرش گردشگر می‌شوند.

بیدخوری افزود: گردشگری کشاورزی که زیرمجموعه گردشگری روستایی قرار دارد به توسعه سکونتگاه‌ها و مناطق روستایی کمک می‌کند و در این نوع از گردشگری، گردشگران با حضور در مزرعه ضمن آشنایی با طیف متنوعی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کشاورزی، محصول مورد نظر خود را به‌طور مستقیم خرید می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: در گردشگری کشاورزی تغییر کاربری رخ نمی‌دهد بلکه فضاهای مورد نیاز گردشگر با سازه سبک و هماهنگ با محیط طبیعی ایجاد می‌شود.

وی از مالکان مزارع بزرگ که دارای تنوع محصول تولیدی هستند دعوت کرد در این زمینه فعال شوند و درخواست خود را برای بررسی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یا به ادارات شهرستان تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =