کد خبر: 31278
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
گاوداری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: طرح آمارگیری از گاوداریهای صنعتی همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، مجید نعیمی افزود: طرح آمارگیری از گاوداریهای صنعتی کشور در سال ۱۴۰۱ به منظور ارایه آمار و اطلاعات به هنگام از وضعیت گاوداریهای صنعتی و در راستای تهیه حسابهای ملی و تامین نیازهای دفتر حسابهای اقتصادی مرکز آمار ایران اجرا شده است.

وی اظهار داشت: گاوداریهای صنعتی عمده‌ترین تامین‌کنندگان مواد اولیه صنایع فرآورده‌های لبنی هستند و بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند و در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور یکی از اهداف و راهبردهای برنامه امور دام کشور، افزایش کمی و کیفی محصولات دامی است که با استفاده مطلوب از منابع و امکانات و بکارگیری روشهای نوین محقق می‌شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: از آنجا که سهم قابل ملاحظه‌ای از شیر و گوشت کشور توسط گاوداریهای صنعتی تولید می‌شود، به‌ منظور شناخت نحوه فعالیت و بازدهی این صنعت و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصولات این بخش، مرکز آمار ایران طرح آمارگیری از گاوداریهای صنعتی را طی سالهای گذشته در قالب سرشماری و یا به صورت نمونه‌گیری اجرا و نتایج آن را منتشر کرده است.

نعیمی افزود: طرح بهنگام‌سازی فهرست گاوداریهای صنعتی در سال ۱۳۸۱ در مرکز آمار ایران تهیه و توسط وزارت جهاد کشاورزی به مرحله اجرا درآمد، همچنین وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۸۳ آمارگیری نمونه‌ ای از گاوداری‌های صنعتی را اجرا و نتایج آن نیز منتشر کرده است.

هم اکنون ۳۴۶ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی وجود دارد که ۱۴۶ هزار راس آن در دامداری های سنتی و صنعتی نگهداری می‌شوند. طرح آمارگیری از گاوداری‌های صنعتی ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور از اول تا ۲۶ تیرماه امسال در خراسان رضوی اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =